صفحه اصلی / ایران / تحریم ۱۳ فرد و نهاد خارجی به دلیل مشارکت در برنامه موشکی ایران از سوی آمریکا

تحریم ۱۳ فرد و نهاد خارجی به دلیل مشارکت در برنامه موشکی ایران از سوی آمریکا

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد ۱۳ نهاد و فرد خارجی از کشورهایی چون چین،‌ عراق، روسیه، و ترکیه در رابطه با برنامه موشکی ایران و به دلیل نقض قانون «منع گسترش تسلیحات ایران، کره شمالی، و سوریه» تحریم شدند.


مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در این بیانیه که روز گذشته منتشر شد، گفت که این تحریم‌ها شامل پنج تحریم جدید علیه اشخاص حقیقی و حقوقی در چین و ترکیه برای حمایت از برنامه موشکی ایران است.

این بیانیه می‌گوید که شرکت‌هایی چون «لو دینگ‌ون، شرکت خدمات بودینگ شیماتوئونگ با مسئولیت محدود، شرکت صنعتی گائوبیدیان با مسئولیت محدود و شرکت صادرات و واردات ووهان سانجیانگ» در چین، و «شرکت صنعتی معاملاتی ایرن کاربن گرافیت با مسئولیت محدود» در ترکیه، از جمله شرکت‌های تحریم شده هستند.

بر اساس این بیانیه، شرکت چینی لو دینگ‌ون همچنین در انتقال مواد حساس به برنامه موشکی پاکستان هم قانون را نقض کرده است.

مایک پمپئو افزود که این تحریم‌ها پس از بررسی برنامه منع گسترش سلاح‌های کشتار جمعی در ایران، کره شمالی، و سوریه بوده و ۱۳ شخصیت حقیقی و حقوقی را در برمی‌گیرد.

وزیر خارجه آمریکا گفت که این اقدام نشانه‌ای است مبنی بر این که برنامه گسترش موشکی ایران عامل نگرانی است و در راستای اقدامات ایالات متحده برای بهره‌گیری از تمامی راه‌ها برای جلوگیری از پیشرفت توانایی موشکی ایران انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *