صفحه اصلی / ایران / تدارکات ارامنه برای تظاهرات گسترده ضد تورک در تهران + تصاویر

تدارکات ارامنه برای تظاهرات گسترده ضد تورک در تهران + تصاویر

حکومت ایران با ارائه مجوز و حمایت های لازم، در حال تدارکات اولیه برای برگزاری مراسم سالگرد به اصطلاح «نسل کشی ارامنه» در تهران است.

شورای خلیفه گری ارامنه تهران اعلام کرد علیرغم شرایط کرونایی مجوزهای لازم جهت برگزاری مراسم ضدتورک «۲۴ آپریل» را از مقامات مربوطه دریافت کرده است.

همزمان شهرداری تهران نیز اقدام به نصب بنرهای تحت عنوان «تکرار تاریخ؛ ۱۰۶-مین سالگرد نسل کشی ارامنه توسط ترکیه عثمانی» در مقابل کلیسای سرکیس واقع در خیابان کریم خان نمود. بر روی بنر تصویری از کلیسای «قازانچی» شوشا درج شده است.

شورای خلیفه گری ارامنه تهران همچنین طی فراخوانی با اشاره به شکست سنگین ارمنستان در جنگ اخیر قاراباغ و به هلاکت رسیدن هزاران سرباز ارمنی، از اتباع ارمنی ایران و هواداران ارمنستان خواسته تا در مراسم پیش رو حضوری پررنگتر از سالهای قبل داشته باشند.

براین اساس، در مراسم علاوه بر ترکیه علیه دولت آزربایجان نیز بیانیه و شعارهایی سرداده خواهد شد.

بی تردید در شرایطی که هنوز داغ ۳ هزار شهید آزربایجانی جنگ دوم قاراباغ تازه است شعارهای ضد تورک ارامنه در شهری مثل تهران که حداقل نیمی از جمعیت آن را آزربایجانی ها تشکیل می‌دهند توهین و هتک حرمتی آشکار به ملت آزربایجان است.

هر ساله در روز ۲۴ آپریل، ارامنه به بهانه دروغین و ساختگی «نسل کشی ارامنه توسط ترکیه عثمانی» در مقابل کلیسای سرکیس واقع در خیابان کریم خان تهران و روبروی سفارت ترکیه در تهران تجمع برپا کرده و شعار «مرگ بر تورک» و «مرگ بر ترکیه» سر می دهند.

در مقابل حکومت ایران نیز تمامی شرایط لازم برای برگزاری مراسم ارامنه را فراهم آورده و ارامنه را برای حضور در مراسم تشویق می کند.

ارامنه در جنگ جهانی اول و در سالهای 1917و۱۹۱۸ دهها هزار آزربایجانی را در سلماس اورمیه و خوی قتل عام کردند و امروز با سواستفاده از امکانات لابیگری به سیاه نمایی و وارونه نشان دادن واقعیت ها در دنیا مشغولند.

منبع: گوناز تی وی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *