صفحه اصلی / ایران / ترامپ: نمی‌پذیرد که «باب لوینسون»، آمریکایی ناپدیدشده در ایران مرده باشد

ترامپ: نمی‌پذیرد که «باب لوینسون»، آمریکایی ناپدیدشده در ایران مرده باشد

تنها ساعتی بعد از این که خانواده باب لوینسون، شهروند آمریکایی ناپدید شده در ایران،‌ از مرگ او خبر ​داد،‌ دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده گفت که او نمی‌پذیرد که باب لوینسون مرده باشد.

ترامپ که عصر چهارشنبه ۶ فروردین در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید درباره مقابله با کرونا شرکت کرده بود، در پاسخ به پرسش یک خبرنگار درباره بیانیه خانواده لوینسون و اعلام خبر مرگ او گفت: «من شخصا در پرونده رابرت لوینسون از نزدیک درگیر بودم و او مرد بسیار متشخصی بود و خانواده او فوق‌العاده هستند. باید این را بگویم که آنها اظهاراتی را به خانواده [لوینسون] گفته‌اند؛ اما این خوب به نظر نمی‌رسد. او سال‌ها بود که حالش خوب نبود. این امیدوارکننده نیست. ما افراد زیادی را [به خانه] بازگردانده‌ایم، دو نفر را این هفته بازگرداندیم. رابرت لوینسون برای مدتی طولانی مریض بود که یک مشکل سخت قبل از بازداشت یا اسارت او بوده است.»

وی در پاسخ به این پرسش که آیا می پذیرد که آقای لوینسون درگذشته است، گفت: «نه من نمی‌پذیرم که او درگذشته باشد. همان طور که به شما گفتم اوضاع به نظر خوب نمی‌آید. اما من نمی‌پذیرم که او درگذشته باشد. آنها به ما نگفته‌اند که او درگذشته است. اما افراد زیادی هستند که فکر می‌کنند قضیه همین است.»

بیانیه خانواده لوینسون

پیشتر، عصر پنجشنبه، خانواده رابرت (باب) لیوینسون، در پیامی در فیسبوک از درگذشت او در بازداشت ایران خبر داده بودند.

در این بیانیه آمده بود: «امروز با دلی آکنده از اندوه خبر دردناک درگذشت رابرت لوینسون، ‌بزرگ خاندان‌مان، را به آگاهی‌تان می‌رسانیم. ما به تازگی اطلاعاتی را از مقامات رسمی ایالات متحده دریافت کرده‌ایم که موجب شده است، هم آنها و هم خود ما، به این نتیجه برسیم که همسر و پدر عزیزمان، در حالی که در ایران زندانی بود، درگذشته است. ما از زمان و چگونگی درگذشت او اطلاعی نداریم و تنها این را می‌دانیم که این حادثه پیش از همه‌گیری کووید۱۹ روی داده است.»

منبع: صدای آمریکا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *