صفحه اصلی / ایران / ترامپ: پاسخ نهایی به حملات تاسیسات نفتی عربستان جنگ است/ اعلام تحریم‌های جدید علیه ایران تا ۴۸ ساعت آینده

ترامپ: پاسخ نهایی به حملات تاسیسات نفتی عربستان جنگ است/ اعلام تحریم‌های جدید علیه ایران تا ۴۸ ساعت آینده

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که گزینه نهایی ایالات متحده برای پاسخ به حملات نفتی آرامکو، اعلان جنگ است.

به گزارش گاماج به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا دیروز چهارشنبه گفت که واشنگتن ظرف ۴۸ ساعت آینده، اطلاعات جدیدی را در خصوص تحریم‌های جدید علیه ایران اعلام خواهد کرد.

وی همچنین به خبرنگاران اعلام کرد که طرز تفکرش در خصوص ایران تغییری نکرده است. او گفت که پاسخ نهایی به حملات آرامکو جنگ است اما گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد.

ساعاتی پیش از ترامپ٬ مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که ایران تنها برای “جنگ‌افروزی” به به تاسیسات نفتی عربستان حمله کرده است. پمپئو به خبرنگاران گفت: این حمله کار ایران بوده است.

همچنین دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگو با بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس در خصوص یک پاسخ دیپلماتیک مشترک به حملات آرامکو به بحث پرداخته است.

دفتر نخست‌وزیری انگلیس در بیانیه‌ای نوشت: آن‌ها (جانسون و ترامپ) با محکوم کردن حملات، بر سر لزوم پاسخ دیپلماتیک مشترک از سوی شرکای بین‌المللی تاکید کردند. آن‌ها همچنین بر سر ایران گفت‌وگو کردند و بر سر اینکه جمهوری اسلامی نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد، توافق کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *