صفحه اصلی / ایران / ترامپ: چهار نفتکش ایران را ضبط و به هیوستون منتقل کردیم

ترامپ: چهار نفتکش ایران را ضبط و به هیوستون منتقل کردیم

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، با تایید خبر ضبط و توقیف چهار نفتکش ایرانی که مقصدشان ونزوئلا بود، گفت این چهار نفتکش به هیوستون منتقل شده و تصمیم‌گیری در مورد آن در آینده اعلام خواهد شد.

به گزارش صدای آمریکا، پرزیدنت ترامپ روز جمعه ۲۴ مرداد و در جریان کنفرانس خبری در کاخ سفید گفت: «آنها [ایران] نباید این کار را می‌کردند. ما چهار نفتکش را ضبط کردیم و این که با آن چه می‌شود را اعلام خواهیم کرد. نفتکش‌ها ضبط و به هیوستون منتقل شده‌اند.»

پرزیدنت ترامپ سپس با مقایسه توافق اخیر میان اسرائیل و امارات متحده عربی و توافق هسته‌ای ایران، گفت: «توافقی که آن‌ها [دولت قبلی آمریکا] ‌با ایران کردند، افتضاح بود. این توافق یک نمایش وحشت بود و من آن را تمام کردم. آنها در ازای دریافت هیچ چیزی، ۱۵۰ میلیارد دلار و نیز ۱.۸ میلیارد دلار پول نقد به [ایران] دادند.»

رئیس جمهوری آمریکا افزود: «از آن توافق غیر از مشکل هیچ‌چیز دیگری درنیامد. همان طور که در مقابل چین ضعیف بودند، در مقابل روسیه هم ضعیف بودند، و در مقابل ایران از همه ضعیف‌تر بودند.»

رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا پیشتر گفته بود در صورت پیروزی او در انتخابات آمریکا، طی یک ماه با ایران معامله خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *