صفحه اصلی / ایران / تظاهرات در چندین شهر ایران علیه افزایش قیمت بنزین

تظاهرات در چندین شهر ایران علیه افزایش قیمت بنزین

در اعتراض به افزایش چند برابری قیمت بنزین در چندین شهر ایران تظاهرات برگزار شد. این تظاهرات از جمله در شهرهای اهواز، امیدیه، ماهشهر، بهبهان، بیرجند، مشهد و سیرجان برگزار شدند. گفته می‌شود یک نفر در تظاهرات سیرجان کشته شده است.

این اعتراضات به شهرهای خرمشهر، بابل، بیرجند، امیدیه، شوشتر، اندیمشک، قم، بهبهان نیز کشیده شده و خبرهای حاکی از جان باختن یک نفر در سیرجان است.

معترضان از رانندگان خواسته خودروهای خود را خاموش کنند و در اصفهان و کرمان و سیرجان پمپ بنزین را به آتش کشیدند.

ایرنا، خبرگزاری رسمی دولت ایران گزارش داده است که در شهرهای اهواز، مشهد، سیرجان، گچساران، آبادان و خرمشهر تجمعات اعتراضی برگزار شده است. به گزارش این خبرگزاری اعتراضات سیرجان شدید بوده و “تهاجم” عده‌ای از افراد به انبار نفت این شهر با هدف آتش زدن آن، با واکنش نیروی انتظامی مواجه شده و “ناکام مانده است.”

پلیس در تهران و غیره مقابل پمپ بنزین‌ صف کشیده و در مشهد با حمله به معترضان، آنان را متفرق کرده است. آنها شعارهایی مانند «روحانی حیا کن، مملکت را رها کن» و «دیکتاتور حیاکن، مملکت را رها کن» سرداده‌اند.

گفتنی حسن روحانی، رئیس جمهور ایران درباره به اقدام اخیر دولت در افزایش نرخ بنزین که از شب گذشته اجرا شده، اعلام رده است:

«از ۴ سال پیش تاکنون دولت برای تغییر نرخ بنزین اقدامی نکرده است . دولت مدت ها به دنبال آن بود تا از طریقی بتواند از اقشار ضعیف کشور که بواسطه شرایط اقتصادی در فشار هستند، حمایت و به آنها کمک کند، اما به دلیل کمبود منابع درآمدی و بودجه توان اجرای آن وجود نداشت»

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران نیز اعلام کرده که قیمت بنزین از امروز جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸ افزایش یافته و با سهمیه‌بندی ارائه خواهد شد. قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر ۱۵۰۰ تومان، قیمت بنزین معمولی غیر سهمیه‌ای هر لیتر ۳۰۰۰ تومان و قیمت بنزین سوپر هر لیتر ۳۵۰۰ تومان اعلام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *