صفحه اصلی / ایران / جمهوری‌خواهان کنگره بزرگترین و بی‌سابقه‌ترین بسته تحریمی علیه دولت ایران را ارائه می‌کنند

جمهوری‌خواهان کنگره بزرگترین و بی‌سابقه‌ترین بسته تحریمی علیه دولت ایران را ارائه می‌کنند

روزنامه «واشنگتن فری بیکِن» در گزارشی اختصاصی اعلام کرد جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا این هفته بزرگترین و بی‌سابقه‌ترین بسته تحریمی علیه ایران را ارائه می‌کنند.

به گزارش صدای آمریکا، این روزنامه روز دوشنبه (۱۹ خرداد) در این گزارش اعلام کرد کمیته مطالعاتی جمهوری‌خواهان، که بزرگترین فراکسیون نمایندگان جمهوری‌خواه در کنگره است، این طرح را روز چهارشنبه این هفته ۲۱ خرداد ارائه می‌کند.

سایت خبری «جوییش نیوز» هم در گزارشی اعلام کرد این بسته تحریمی، ۱۴۰ مورد اقدام نه فقط علیه ایران،‌ که علیه روسیه و چین، را معرفی می‌کند.

مایک جانسون، نماینده جمهوری‌خواه ایالت لوئیزیانا در مجلس نمایندگان و رئیس کمیته مطالعاتی جمهوری‌خواهان، گفت که این بسته حاوی سنگین‌ترین تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران در تاریخ است.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا برای مذاکره با ایران برای رسیدن به یک توافق جدید شرایطی را مطرح کرد که در واقع فهرست خواسته‌های ایالات متحده از جمهوری اسلامی یا به عبارتی جزئیات تغییر رفتار رژیم ایران بود، که به شرح زیر است:

ایالات متحده از زمان روی کار آمدن پرزیدنت ترامپ خواستار یک توافق جدید با ایران است. دولت آمریکا می‌گوید توافق هسته‌ای مانع فعالیت‌های بی‌ثبات کننده جمهوری اسلامی نشده است. آمریکا تاکید دارد ایران بزرگترین دولت حامی تروریسم در جهان است. 

خرداد ۹۷،‌ مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحد راهبرد و استراتژی جدید آمریکا در برابر ایران را شرح داد و ضمن اعلام فشار بیشتر بر جمهوری اسلامی، اعلام کرد واشنگتن آماده مذاکره با تهران در صورت تغییر رفتار رژیم ایران است.

او ۱۲ شرط آمریکا برای مذاکره با ایران برای رسیدن به توافق جدید را اعلام کرد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *