صفحه اصلی / ایران / جنجال محمود کریمی مداح بیت خامنه‌ای در خصوص «قماربازی امام‌حسین»+ ویدئو

جنجال محمود کریمی مداح بیت خامنه‌ای در خصوص «قماربازی امام‌حسین»+ ویدئو

محمود کریمی، مداح ایرانی که در مناسبت‌های متعدد عزاداری در بیت رهبری و در حضور علی خامنه‌ای است در روضه‌ای که اخیرا داشت، می‌گوید: «مردی مست به نام خسرو با امام‌حسین قمار کرد و دو کیسه برنج را از دست داد.»

محمود کریمی در حرم امام رضا در مشهد، از لاتی می گوید که «مست می‌کند و در تصور و اوهام خود با امام حسین قماربازی می‌کند و دو گونی برنج هم می‌بازد، حضرت زهرا هم می‌گوید «نذرت قبول شد، اما با پسرم قماربازی نکن!»

سخنان مداح شیعه نزدیک به خامنه‌ای؛ محمود کریمی درباره یک قمار باز مست در حال قمار بازی با امام سوم شیعیان باعث بحث گسترده ای در شبکه های اجتماعی شده است.

این اظهارات، تحت عنوان روضه زنده تلویزیونی، از صدا و سیمای حکومت ایران که یک رسانه دولتی است، منتشر شد و دست به دست در فضای مجازی چرخید.

حال آنکه محمود کریمی نه عذر خواهی کرده و نه کسی از صدا و سیما از او پاسخ خواسته است.

‏محمود کریمی در توجیه «قمارباز خطاب کردنِ امام‌حسین» گفت: «آن ماجرا رویای طرف بوده و در واقعیت با امام‌حسین قمار نکرده است.»

او همچنین در واکنش به انتقادها به روضه‌خوانی عجیبش که در فضای مجازی با انتقادهای تند مواجه شد، گفته است: «آن صحبت‌هایم روایت نبود که سند داشته باشد و جایی نوشته باشد؛ حکایت بود. بعضی ها خودشان را به متوجه نشدن می‎زنند؛ قرآن هم بخوانیم عده ای باز هم ایراد می‌گیرند.»

کریمی معتقد است «مداح باید در برخی مسائل سیاسی دخالت کند و اظهار نظر نماید.» در زمستان سال ۱۳۹۲، ماجرای جنجالی تیراندازی از سوی خودرو او به یک خودروی دیگر در شرق تهران خبرساز شد و در فضای مجازی به «مداح هفت‌تیرکش» معروف شد.

این اولین بار نیست که مداحان و روحانیان شیعه اظهارات این چنینی مطرح می‌کنند، پیشتر نیز یکی از روحانیان در یک برنامه تلویزیونی گفته بود «برای دور کردن اجنه از منزل خود چند کفتر در خانه و یا پشت بام خانه نگه دارید.» و مردم را به «کفتربازی» دعوت کرده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *