صفحه اصلی / ایران / حمله هوایی اسرائیل به مراکز نظامی حزب الله لبنان و نیروی قدس سپاه پاسداران

حمله هوایی اسرائیل به مراکز نظامی حزب الله لبنان و نیروی قدس سپاه پاسداران

ارتش اسرائیل به مرکز مطبوعاتی حزب الله لبنان در حومه بیروت و پایگاههای نظامی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نزدیکی دمشق حمله کرد.

سخنگوی ارتش اسرائیل در ساعات اولیه امروز یکشنبه ۲۵ اوت / ۳ شهریور اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور به پایگاههای نظامی جمهوری اسلامی ایران و شبه نظامیان شیعی در روستای «عقربا» واقع در جنوب شرقی دمشق حمله کرده است.

از سوی دیگر، ارتش لبنان ﺗﺄیید کرد که در ساعات اولیه امروز یکشنبه ۲۵ اوت / ۳ شهریور به وقت محلی دو هواپیمای بدون سرنشین اسرائیل بدون وارد آوردن خسارتهای مالی در حومه غربی بیروت سقوط کرده است. این دو هواپیما به مرکز مطبوعاتی حزب الله لبنان در ضاحیه، حومه‌ای شیعه‌نشین در جنوب بیروت، آسیب رسانده‌اند. در این حملات دو تن از رزمندگان حزب الله لبنان و یک ایرانی کشته شدند. چند ساعت پس از حمله پهپادهای اسرائیل به لبنان، نخست وزیر این کشور، سعد حریری، این اقدام را تجاوز خواند و آن را تهدیدی برای ثبات منطقه برشمرد.

به گفته وی، این حمله برای ممانعت از به اجرا درآمدن نقشه نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی ایران و شبه نظامیان شیعی برای حمله انتحاری با هماپیماهای بدون سرنشین به اسرائیل صورت گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *