صفحه اصلی / ایران / حمله هوایی به مواضع سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان در عراق

حمله هوایی به مواضع سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان در عراق

یک اردوگاه شبه نظامی در عراق توسط هواپیماهای ناشناس بمبباران شد و نیروهای گروه تروریستی حزب‌الله لبنان و سپاه پاسداران ایران در آن کشته شدند.

خبرگزاری «العربیه» روز جمعه (۲۸ تیر) از کشته شدن تعدادی از افراد حزب الله لبنان و سپاه پاسداران ایران در یکی از اردوگاه‌های شبه‌نظامیان حشد الشعبی در عراق خبر داد.

طبق گزارش؛ جنگنده‌های ناشناس ساعت ۲ بامداد روز جمعه یکی از اردوگاه‌های حشد الشعبی واقع در استان صلاح الدین را بمباران کردند.

به گفته شورای عشایر عرب سنی در استان‌های صلاح الدین، دو جنگنده ناشناس این اردوگاه که محل نگه‌داری موشک‌های بالستیک ایران است را بمباران کرده‌اند.

ارتش عراق  نیز تایید کرده که پایگاه حشدالشعبی در این کشور مورد حمله هواپیماهای ناشناس قرار گرفته است.

در نتیجه این بمباران، تعدادی از افراد حزب الله لبنان و افرادی از سپاه پاسداران ایران که در این اردوگاه مستقر بودند، کشته شدند. هنوز آز آمار مربوط به تلفات این بمباران اطلاعی در دست نیست.

منابع محلی می‌گویند سپاه پاسداران چندین موشک بالستیک را به این اردوگاه منتقل کرده و احتمالا در تلاش برای انتقال آنها به سوریه و سپس حزب الله لبنان بوده است.

پیش از این خبرگزاری رویترز نیز اعلام کرد ایران موشک‌های بالستیک به عراق منتقل کرده است

بر اساس گزارش ایران هم موشک‌های بالستیک خود را در عراق مستقر کرده و هم فن‌آوری تولید موشک را در اختیار شیعیان مورد حمایتش در عراق قرار داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *