صفحه اصلی / ایران / رئیس فدراسیون فوتبال ایران: به دلیل تحریم طلب مان را بانک‌ها حواله نمی‌کنند

رئیس فدراسیون فوتبال ایران: به دلیل تحریم طلب مان را بانک‌ها حواله نمی‌کنند

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد که این کشور ۱۰ میلیون دلار از فیفا طلب دارد اما به دلیل تحریم نمی تواند به آن دسترسی پیدا کند و فیفا در آخرین نامه به فدراسیون ایران خبر داد که هیچ بانکی حاضر به حواله این پول نشده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری مهر، ۱۹ ژوئیه ۲۰۱۹، رئیس فدراسیون فوتبال ایران گفت: «سه راهکار به AFC پیشنهاد دادیم تا بتوانیم مطالباتمان را از فیفا و کنفدراسیون آسیا بگیریم.»

تاج با اشاره به طلب ۱۰ میلیون دلاری ایران از فیفا اظهار کرد: «نمی توانیم این پول را بگیریم. تمام راه ها را هم رفته ایم. فیفا در آخرین نامه اش اعلام کرد نتوانستیم هیچ بانکی را قانع کنیم که پولتان را حواله کند.»

تاج دلیل این امر را تحریم های آمریکا علیه ایران دانست.

او از بسته شدن حساب فدراسیون و سازمان لیگ توسط اداره مالیات خبر داد، در حالی که این فدراسیون از فیفا ۱۰ میلیون دلار و از AFC سه میلیون دلار طلب دارد.

از نظر مالی تیم سی‌ام قاره هستیم
او مشکلات مالی این فدراسیون را یادآور شد و اعلام کرد که ایران در آسیا، از نظر مالی و بودجه تیم سی ام قاره است.

تاج درباره به کار بردن روشی که باعث شد تیم باشگاهی استقلال، به مقداری از طلبش دست یابد، توضیح داد: «با سفیر ایران در مالزی و مسئول مالی AFC جلساتی داشتیم. یک پیشنهادی دادیم. از آنها خواستیم پول ما از فیفا به AFC بیاید و از این طریق به پولمان برسیم.»

او عنوان کرد که فدراسیون از دولت، فیفا و AFC نمی تواند پول بگیرد که باعث شده اداره فوتبال ایران با چالش جدی روبرو شود.

باشگاه استقلال ۱۶ ژوئیه، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که بدهی پروپیچ، مهاجم کروات و پیشین استقلال با پیگیری معاونت ورزشی باشگاه و موافقت فیفا از مطالبات باشگاه پرداخت می‌شود، این در حالی است که باشگاه استقلال نیز به دلیل تحریم ها نمی تواند به درآمدهایش در فیفا دسترسی پیدا کند.

توان تامین بلیت تیم ازبکستان را نداریم
رئیس فدراسیون فوتبال ایران، با بیان اینکه فدراسیون مدام پیگیر راهی برای دست یافتن به درآمدها است، خواستار تدبیر مناسبی در این زمینه توسط حاکمیت شد و تصریح کرد: «دادن ۱۰ میلیون دلار به فوتبال کشور خیلی سخت نیست. این پول را بدهند و بعداً هر موقع مشکلمان حل شد، خودشان بروند از فیفا بگیرند. این بد است که بخواهیم ازبکستان را دعوت کنیم، نتوانیم پول بلیتشان را بدهیم و بعد تیم ملی کشورمان با تیم امید خودمان بازی کند.»

گفتنی است، تیم‌ ملی و باشگاه‌های فوتبال ایران، به دلیل تحریم‌ نمی‌توانند پاداش‌های خود را از مجامع بین‌المللی دریافت کنند و حتی برای واریز طلب‌های خود نیز با مشکلات زیادی مواجه هستند. حتی داوران ایرانی حاضر در جام‌ جهانی نیز به دلیل همین تحریم‌ها نمی‌توانند به راحتی پول خود را از فیفا دریافت کنند.

تحریم تیم فوتبال ایران، توسط برند معروف آدیداس که بازیکنان تیم‌ ملی ایران در آخرین جام‌ جهانی، از لباس این شرکت استفاده می کردند، اعتراض این کشور را در پی داشت.

تحریم شرکت آدیداس علیه فوتبال ایران در حالی اتفاق افتاد که در جام‌ جهانی شرکت نایک نیز، دیگر برند معتبر تولیدکننده پوشاک و تجهیزات ورزشی، فوتبالیست‌های ایرانی را تحریم و از دادن کفش ورزشی به آنها امتناع کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *