صفحه اصلی / ایران / سردسته تروریستهای خاورمیانه ”قاسم سلیمانی” در عراق کشته شد

سردسته تروریستهای خاورمیانه ”قاسم سلیمانی” در عراق کشته شد

قاسم سلیمانی فرمانده گروه تروریستی نیروی قدس سپاه پاسداران ایران و ابومهدی مهندس جانشین فرمانده گروه تروریستی الحشد الشعبی در حمله بالگردهای آمریکایی در بغداد کشته شدند.

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که با دستور رئیس‌جمهوری (دونالد ترامپ)، ارتش ایالات متحده در اقدامی قاطع و دفاعی برای حفاظت از پرسنل آمریکایی، قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران که در فهرست تروریستی قرار داشت، را کشت.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع آمریکا، حمله به سفارت آمریکا در بغداد در این هفته، با تأیید قاسم سلیمانی انجام شده و حمله منجر به کشته شدن آقای سلیمانی با هدف پیشگیری از حملات دیگر از سوی ایران، صورت گرفته است.

در ادامه بیانیه وزارت دفاع آمریکا در مورد کشته شدن قاسم سلیمانی آمده است که «سرلشکر سلیمانی فعالانه طرح‌هایی را برای حمله به دیپلمات‌های آمریکایی و دیگر نیروهای مشغول وظیفه در عراق تدارک و سراسر منطقه تدارک می‌دیده است».

همچنین منابع رسمی رسانه ای در عراق بامداد امروز جمعه اعلام کردند که سردار قاسم سلیمانی فرمانده قدس سپاه پاسداران ایران و ابو مهدی مهندس جانشین فرمانده الحشد الشعبی در حمله بالگردهای آمرکایی در بغداد کشته شده اند.

براساس این گزارش مقام های رسمی عراق علام کردند که سلیمانی و ابومهندس زمانی که با دو خودرو از فروگاه بین المللی بغداد خارج شدند، هدف قرار گرفتند و هر دو کشته شده اند . گفته می شود سلیمانی از لبنان وارد فرودگاه بین المللی بغداد شده است.

خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران ایران که ابتدا تنها خبر حمله به کاروان حشدالشعبی را منتشر کرده بود بامداد جمعه سرتیتر خود را به تایید خبر کشته شدن قاسم سلیمانی تغییر داد و به نقل از بیانیه سپاه پاسداران ایران نوشت: “سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *