صفحه اصلی / ایران / سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد: آمریکا اجازه نخواهد داد ایران به تسلیحات دسترسی پیدا کند

سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد: آمریکا اجازه نخواهد داد ایران به تسلیحات دسترسی پیدا کند

سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد گفت که ایالات متحده از تمام توان خود برای جلوگیری از دسترسی ایران به تسلیحات استفاده خواهد کرد.

کلی کرفت، سفیر آمریکا در سازمان ملل، روز پنجشنبه ۶ شهریورماه در گفت‌وگو با العربیه، با بیان این که آمریکا مطلقا اجازه دسترسی به تسلیحات را به ایران نمی دهد، گفت: «ما برای امنیت آمریکا، خاورمیانه و اسرائیل می‌ایستیم وهر آن چه در توان داریم انجام خواهیم داد تا از دسترسی ایران به تسلیحات جلوگیری کنیم.»

او افزود: «به نظر من هر کشوری که در کنار ما [آمریکا] برای حصول اطمینان از عدم دسترسی ایران [به تسلیحات] رای مثبت ندهد، آن کشور نیز پشتیبان بزرگترین حامی حکومتی تروریسم در جهان است.»

سفیر آمریکا در سازمان ملل همچنین توافق بین اسرائیل و امارات را «تاریخی» توصیف و ابراز امیدواری کرد که سایر کشورهای عربی نیز به دنبال افزایش این توافق باشند.

پیش از این مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده، اعلام کرده بود که به دنبال فعال شدن سازوکار بازگشت تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران توسط آمریکا، این تحریم‌‌ها از ۳۰ شهریور ماه باز می‌گردند.

ایالات متحده آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، قطعنامه‌ای را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرد که در رای‌گیری ناکام ماند. با دستور پرزیدنت ترامپ، آمریکا مکانیسم بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را فعال کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *