صفحه اصلی / ایران / سه معلم عرب الاحوازی به زندان شیبان اهواز منتقل شدند

سه معلم عرب الاحوازی به زندان شیبان اهواز منتقل شدند

سه معلم عرب الاحوازی پس از نزدیک به ۳ ماه بازداشت از اداره اطلاعات اهواز به زندان شیبان این شهر منتقل شدند. ناجی سواری، ماهر دسومی و علی عبیداوی روز دوشنبه ۹ اردیبهشت ماه توسط نیروهای امنیتی در مدارس محل تدریس خود بازداشت شده بودند.

به گزارش گاماج به نقل از هرانا، امروز شنبه ۵ مردادماه ۹۸، ناجی سواری، معلم اهوازی از بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز به زندان شیبان این شهر منتقل شد.

هفته گذشته نیز ماهر دسومی و علی عبیداوی دو معلم عرب دیگر که همزمان با ناجی سواری بازداشت شده بودند به زندان شیبان اهواز منتقل شدند.

این شهروندان در بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز نزدیک به ۳ ماه گذشته را در ارتباط با فعالیت های موسسه فرهنگی الهلال تحت بازجویی همراه با فشار بوده اند و هم اکنون در بند ۵ زندان شیبان اهواز به سر می برند. گفته می شود این افراد به دلیل فشار روحی و جسمی بازجویی بلند مدت با ضعف جسمی شدید مواجه شده اند.

لازم به یادآوری است روز دوشنبه ۹ اردیبهشت ۹۸، ناجی سواری، ۳۸ ساله، متاهل و دارای ۳ فرزند و معلم مدرسه طالقانی فرهنگشهر و از اهالی شهرک برق اهواز، ماهر دسومی، ۳۰ ساله، متاهل و دارای ۱ فرزند، معلم در مدرسه غیرانتفاعی منطقه شیبان و از اهالی کوی پاستوریزه اهواز، علی عبیداوی، ۳۶ ساله، متاهل و دارای ۳ فرزند، معلم مدرسه قدس حمیدیه و از اهالی کوی علوی اهواز، به همراه یک شهروند دیگر به نام عبدالله فریسات، ۲۷ ساله و از اهالی کوی بهارستان اهواز توسط مامورین اداره اطلاعات بازداشت شده بودند.

این شهروندان از اعضای امدادگران مردمی مناطق سیل زده نیز بوده‌اند و بازداشت معلمین در مدارس محل تدریس خود و بدون ارائه حکم قضایی صورت گرفته است.

گفتنی است از اعضای دیگر موسسه فرهنگی الهلال، احمد ذغاغله نیز که در تاریخ ۱۲ خردادماه بازشت شده بود هم اکنون در زندان شیبان اهواز به سر می برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *