صفحه اصلی / ایران / عضو شورای شهر تهران: ۱۳ هزار نفر ظرف دو ماه گذشته در تهران دفن شده‌اند

عضو شورای شهر تهران: ۱۳ هزار نفر ظرف دو ماه گذشته در تهران دفن شده‌اند

محمد جواد حق‌شناس، عضو شورای شهر تهران، خبر داد که در دو ماه گذشته ۱۳ هزار نفر در تهران دفن شده‌اند.

روزنامه «شرق» نیز روز چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت در گزارشی اعلام کرد که پس از شیوع کرونا، ثبت احوال «در اقدامی عجیب آمار تازه مرگ در کشور را اعلام نمی‌کند».

عضو شورای شهر تهران، در مصاحبه با شماره روز چهارشنبه روزنامه «آفتاب یزد» اعلام کرد که در دو ماه اسفند و فروردین، ۱۳ هزار نفر در تهران دفن شده‌اند.

او اعلام نکرد که چه تعداد از این افراد مبتلا به کرونا بوده‌اند.

این عضو شورای شورای شهر تهران گفت که با مقایسه تعداد افراد فوت شده در سال جاری و مدت مشابه سال گذشته می‌توان به آمار افراد جان باخته بر اثر کرونا دست یافت.

با این حال روزنامه شرق خبر داد که سازمان ثبت احوال آمار تازه مرگ در کشور را اعلام نمی‌کند.

در سه ماه اول سال گذشته ۱۳ هزار و ۸۸۴ نفر در تهران فوت کرده‌اند که به طور متوسط افراد فوت شده در هر ماه ۴۶۲۸ نفر و در دو ماه ۹۲۵۶ نفر است. تفاوت آمار این دو ماه با دو ماه اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ بیش از ۳۷۰۰ نفر است.

در همین حال روزنامه شرق نوشت که مقایسه آمار افراد فوت شده در مدت مشابه در دو سال «راهگشا» نیست چرا که تعداد افرادی که به دلایل دیگر جان باخته‌اند در مواردی کمتر شده است. بر اساس این گزارش، از جمله تعداد افراد کشته شده در تصادفات ۴۰ درصد کاهش یافته است.

پیش از این نیز ناهید خداکرمی، عضو شورای شهر تهران، اعلام کرده بود که روزانه بین ۷۰ تا ۱۰۰ نفر از بیماران جان‌باخته بر اثر ابتلا به کرونا، در این شهر دفن می‌شوند.

بر اساس تخمین اعلام شده از سوی این عضو شورای شهر مشخص می‌شود که از اسفند پارسال تاکنون بین چهار تا هفت هزار بیمار مشکوک به کرونا در تهران جان باخته‌اند.

مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران، روز ۲۴ فروردین خبر داده بود که در بهشت زهرا قطعه جدیدی برای جان‌باختگان مبتلا به کرونا آماده شده و تاکنون قبرچینی ۱۰ هزار قبر جدید در این قطعه انجام شده است.

با این حال وزارت بهداشت تعداد افراد جان باخته در کل کشور را حدود شش هزار نفر اعلام کرده است.

در همین حال روزنامه شرق نوشت که آمار وزارت بهداشت نه تمام آمار مبتلایان و جان‌باختگان بلکه آمار افرادی است که به مراکز درمانی مراجعه کرده و تست کرونا داده‌اند.

بر اساس گزارش این روزنامه، در ایران تنها ۴۴۲ هزار و ۵۹۰ آزمایش کرونا انجام شده است.

پیش از این نیز برخی نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر تهران وزارت بهداشت را به پنهان‌کاری در زمینه اعلام آمار کرونا متهم کرده بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *