صفحه اصلی / ایران / قتل عام افغانستانی‌های مهاجر در ایران + تصویر (+۱۸)

قتل عام افغانستانی‌های مهاجر در ایران + تصویر (+۱۸)

نهاد کمپاین فعالان بلوچ به تازگی اعلام کردند که در نتیجه تیراندازی نیروهای سپاه پاسداران ایران به سوی مهاجرین افغان در ساحه «کلگان» شهر سروان ، ۹ مهاجر افغان کشته و ۱۴ تن دیگر زخمی شدند.

این نهاد افزود، این رویداد روز چهارشنبه ۳ آوریل امسال در شهر سروان ایران رخ داد که زنان و کودکان نیز میان قربانیان این رویداد هستند.

در این راستا دولت افغانستان به کشته شدن شهروندانش در مرزايران اعتراض کرد

وزارتخارجه افغانستان با احضارکاردارجمهوری اسلامی در کابل به کشته شدن چند تن از شهروندان افغانستان بدست پاسداران مرزی ايران اعتراض کرد.

وزارتخارجه افغانستان می گويد: اين افراد روز دوشنبه در مرز ولايت نيمروز با ايران کشته شدند.

غلام دستگير آزاد، استاندارنيمروزبه بخش افغانستان راديو اروپای آزاد گفت: به گفته يکی ازافرادی که خود در تيراندازی ماموران مرزی ايران زخمی شده است، ماموران ايرانی بسوی دهها نفر از شهروندان افغان تيراندازی کردند که چهار کشته و هشت زخمی بجای گذاشت و مجروحان به بيمارستانی درايران منتقل شدند.

مقام های افغانستان می گويند: اين دومين بار درکمتر از يکماه گذشته است که در تيراندازی ماموران مرزی ايران بسوی افغان ها، شماری کشته شده اند.

براساس گزارش ها، در حال حاضر بیش از دو میلیون مهاجر افغان در ایران زندگی می کنند و هرازگاهی گزارش‌های مبنی به خشونت و توهین علیه این مهاجرین از سوی دولت ایران نشر شده است.

از سوی دیگر نهادهای جهانی حقوق بشر دولت ایران را مبنی به سو استفاده از مجبوریت مهاجرین افغان متهم کرده می گویند، دولت ایران با استفاده از فقر فکری و اقتصادی، مهاجرین افغان را به جنگ سوریه می فرستد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *