صفحه اصلی / ایران / نتیجه خمینی ترک‌ها و عربها را «غارتگر، تاراجگر و مهاجم» نامید

نتیجه خمینی ترک‌ها و عربها را «غارتگر، تاراجگر و مهاجم» نامید

«سید احمد خمینی» نتیجه خمینی، به بهانه دفاع از اصلاح طلبی، در اظهاراتی سخیف، پانفارسیستی و نژادپرستانه، ضمن تمجید از فارس‌ها، تورک‌ها و عرب ها را «غارتگر»، «تاراجگر» و «مهاجم» نامید.

بر اساس آمارهای رسمی دولت ایران، بیش از نیمی از مردم در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شرکت نکردند و مضحک تر اینکه میزان آرای باطله دو برابر آرای «همتی» کاندیدای اصلاح طلب بود که مورد مضحکه کاربران شبکه های اجتماعی قرار گرفت و صادق زیباکلام از سران اصلاح طلبان گفت: «اصلاحات مُرد، بخاطر کرونا ختم نگرفتیم.»

پس از این شکست مفتضحانه، سید احمد خمینی فرزند حسن خمینی و نوه روح الله خمینی با نوشتن متنی تحت عنوان «اصلاح طلبی زنده است؟» به بهانه دفاع از اصلاح طلبی، با الفاط نژادپرستانه تورک ها و عرب ها را مورد خطاب قرار داد.

نتیجه خمینی با «غارتگر، تاراجگر و مهاجم» خواندن تورکها و عرب ها نوشت: «ایران را می شناسیم. در طول تاریخ همیشه سرزمینی بوده که هدف غارت و تاراج واقع شده است. از اسکندر مقدونی، مغول‌ها و تیموریان گرفته تا محمود افغان و سلاجقه. تاریخ ما جز با حمله اطرافیان و غارت بدخواهان ورق نخورده.»

این روحانی نژادپرست سپس در تمجید از فرهنگ فارس ها نوشت: «اما یک نکته در این میان، ایرانیان را از دیگر ملت هایی با شرایط مشابه متمایز کرده است. ایرانیان در میان این امواج سهمگین نه چونان بسیاری از همسایگانشان تُرک شدند و نه عرب.

و این نیست جز به سبب غنای فرهنگی از یک سو و توان آنکه مهاجمان را در خود حل کنند. ایرانیان در این میانه به زبان خود باقی ماندند. فرهنگ خود را حفظ کردند. و هم اعراب مهاجم را ایرانی کردند و هم ترکان را پارسی گو ساختند و هم دیگر مهاجمان را.

ایرانیان چون جریان زلال آب هر سنگ خارایی را صیقل دادند. و آنها را با روحیه خود نه تنها آشتی دادند که با خود همراه و همدل کردند. ایرانیان اگر از «خود مهاجمان» شکست خوردند اما «فرهنگ مهاجمان» را همواره شکست دادند.»

این اظهارات سخیف و تورک ستیزانه، خشم ملت تورک آزربایجان جنوبی را برانگیخته است.

هفته گذشته نیز «ابراهیم رئیسی» کاندیدای مورد حمایت خامنه ای، در جریان سفر انتخاباتی به تبریز، با انتشار پستی در اینستاگرام خود، در اقدامی تورک ستیزانه و فاشیستی، استاد شهریار شاعر بزرگ تورک را «شاعر پارسی گوی آذری زبان» خوانده بود.

بر اثر اعتراضات گسترده کاربران تورک، وی پس از مدتی عنوان «پارسی گوی» را از متن خود حذف کرد اما علیرغم اینکه هزاران نفر در زیر همین پست نوشته اند که لفظ جعلی «آذری» را حذف و به جای آن از لغت «تورک» استفاده کند اما وی از این کار خودداری کرد.

نژادپرستی و تورک ستیزی در طول یکصد سال گذشته در ایران نهادینه شده است. تورک ها و عربها در ایران مکررا مورد تحقیر و توهین های نژاپرستانه فارس ها قرار می گیرند.

حکومت ایران نیز به شکل سیستماتیک، نژادپرستی را در جامعه پمپاژ می کند. در کتب درسی، رسانه ها و مطبوعات رسمی ایران نیز، تورک ها مورد تحقیر قرار می گیرند و تاریخ و هویت آنها تحریف می شود. در ورزشگاه های تهران نیز «مرگ بر تورک» به یکی از شعارهای اصلی هواداران فارس بدل شده است.

منبع: گوناز تی وی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *