صفحه اصلی / ایران / نظرسنجی در آلمان: ”ایران بزرگ‌ترین خطر برای جهان” در سال‌های آتی است

نظرسنجی در آلمان: ”ایران بزرگ‌ترین خطر برای جهان” در سال‌های آتی است

اگر چه از بالا گرفتن تنش میان ایران و آمریکا مدتی می‌گذرد، اما تازه‌ترین نظرسنجی حاکی از آن است که واهمه و نگرانی شهروندان آلمانی از خطر بروز جنگ و درگیر شدن آلمان در این مسئله باقی مانده است.

به گزارش دویچه وله، “گزارش امنیتی ۲۰۲۰” که بنا بر نظرسنجی شهروندان در آلمان تهیه شده، نشان می‌دهد که یک چهارم از آنان از درگیر شدن آلمان در جنگ نگران هستند.

این گزارش از سال ۲۰۱۱ به این سو تهیه می‌شود، اما ترس و واهمه شهروندان در آلمان از خطر بروز جنگ تا به این اندازه زیاد نبوده است.

بنا بر این گزارش ۶۶ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی بر این باورند که ایران بزرگ‌ترین خطر برای جهان در طی سال‌های آتی خواهد بود.

درخور توجه آنکه ۳۹ درصد از پرسش‌شوندگان در عین حال از آمریکا به عنوان مهمترین شریک نظامی آلمان یاد کرده‌اند.

البته در این زمینه تفاوت محسوسی میان نظر شهروندان ساکن شرق و غرب آلمان وجود دارد. ۴۱ درصد از شهروندان ایالات غربی آلمان معتقدند که ایالات متحده مهم‌ترین شریک نظامی این کشور است. این در حالی است که تنها ۳۰ درصد از شهروندان ایالات شرقی آلمان چنین نظری دارند.

گزارش امنیتی ۲۰۲۰ همچنین حاکی از آن است که ۳۴ درصد شهروندان ایالات غربی و ۳۷ درصد شهروندان ایالات شرقی آلمان فرانسه را مهم‌ترین شریک نظامی آلمان می‌دانند.

البته تنها خطر بروز جنگ و درگیر شدن آلمان در کشمکش‌های نظامی نیست که باعث بیم و نگرانی شهروندان این کشور شده است.

بنا بر گزارش امنیتی ۲۰۲۰ گرمایش زمین و پیامدهای آن و همچنین معضل‌های زیست‌محیطی نیز از علل اصلی واهمه و نگرانی‌های شهروندان در آلمان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *