صفحه اصلی / ایران / نیویورک تایمز:افزایش حمله هکرهای ایرانی به مؤسسات دولتی وتجاری آمریکا

نیویورک تایمز:افزایش حمله هکرهای ایرانی به مؤسسات دولتی وتجاری آمریکا

حمله هکرهای ایرانی و چینی به مؤسسات دولتی و مراکز تجاری آمریکا افزایش یافته است

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی می‌نویسد مؤسسات دولتی و مراکز تجاری در آمریکا در هفته‌های اخیر مورد حملات گسترده هکرهای ایرانی و چینی قرار گرفته‌اند و کارشناسان امنیت سایبری می‌گویند خروج دولت ترامپ از توافق هسته‌ای با ایران و مقابله تجاری آمریکا با چین فعالیت این هکرها را تقویت کرده است.

به گزارش نیویورک تایمز، حملات اخیر هکرهای ایرانی بر علیه بانک‌ها و مراکز تجاری و وزارت‌خانه‌های دولت آمریکا از حملات سال‌های گذشته بسیار گسترده‌تر بوده است.

منابع خبری به نیویورک تایمز گفته‌اند که ده‌ها مرکز تجاری مهم و دپارتمان‌های دولت ترامپ در این حملات مورد آسیب قرار گرفته‌اند.

آژانس امنیت ملی آمریکا و شرکت امنیت سایبری ‘فایر آی’ این حملات را مستقیماً به هکرهای ایرانی نسبت داده‌اند و این باعث شده است که وزارت امنیت داخلی آمریکا در طول تعطیلی دولت این کشور در ماه گذشته برای مقابله با این حملات حالت اضطراری اعلام کند.

جوئل برنر ریاست پیشین سازمان ضداطلاعاتی آمریکا در این مورد به نیویورک تایمز گفته است: «فضای مجازی یکی از راه‌هایی است که دشمنان ما می‌توانند بدون توسل به حمله نظامی یا جنگ تمام‌عیار به ما آسیب برسانند و به‌خاطر دشمنی از ما انتقام بگیرند.»

به گفته نیویورک تایمز، تهدیدهای هکرهای ایرانی هیچ‌گاه در سال‌های اخیر متوقف نشده و پس از خروج از آمریکا از توافق هسته‌ای شدت بیشتری نیز یافته است.

آدم سیگال از مدیران برنامه امنیت سایبری در شورای روابط خارجی آمریکا می‌گوید: «برخی از دزدی‌های سایبری هکرهای ایرانی در زمینه امور نظامی بوده است که می‌خواسته‌اند دریابند مراکز نظامی آمریکا در زمینه تکنولوژی و استراتژی نظامی خود در پنج سال آینده چه برنامه‌هایی را اجرا می‌کند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *