صفحه اصلی / ایران / پزشکیان: آمار حقیقی فوتی‌های روزانه کرونا در ایران ”بالاتر از ۱۵۰۰” نفر است

پزشکیان: آمار حقیقی فوتی‌های روزانه کرونا در ایران ”بالاتر از ۱۵۰۰” نفر است

مسعود پزشکیان، وزیر سابق بهداشت و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ایران درباره آمار روزانه فوتی‌های کرونا در این کشور گفت: آمار واقعی مرگ‌و‌میر روزانه در اثر ابتلا به بیماری کرونا در کشور بالاتر از ۱۵۰۰ نفر است.

به گزارش عصر ایران، پزشکیان درباره روند مبارزه با شیوع کرونا در ایران اظهار کرد: باید همان روز اول در قم حکومت نظامی اعلام می‌کردند و بعد که از قم پخش شد یک‌ ماه کل کشور را قرنطینه می‌کردند اما این کارها را انجام ندادند.

وزیر بهداشت اسبق ایران افزود: البته آمار واقعی مرگ و‌میر روزانه در اثر ابتلا به بیماری کرونا در کشور بالاتر از ۱۵۰۰ نفر است. اگر دو درصد مرگ و میر در تعداد کسانی که مبتلا می‌شوند وجود داشته باشد با ۴۰ هزار مبتلا روزانه بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ نفر جان‌شان را از دست می‌دهند آن هم اگر درست درمان و مراقبت کنیم.

پزشکیان در مورد افزایش واردات واکسن طی هفته‌های اخیر نیز تصریح کرد: این بی‌انصافی است که بگوییم این واکسن‌ها ظرف مدت دو هفته تامین شده است، ما اگر بخواهیم سفارش بدهیم، شرکت‌های سازنده سفارش ما را بپذیرند و شروع به تولید کنند و بعد بخواهیم وارد کنیم حداقل پنج تا شش ماه زمان می‌برد.

وی ادامه داد: قراردادهای خرید واکسن در زمان آقای روحانی بسته شده و پول‌ها داده شده بود. معاون غذا و داروی وزارت بهداشت در دولت قبل اگر جرات دارد در این رابطه حرف بزند و روشنگری کند. امکان ندارد بدون سفارش بتوانیم جنس وارد کنیم حتی اگر پول دست‌مان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *