صفحه اصلی / ایران / پیام تبریک ابراهیم رئیسی به نیکول پاشینیان

پیام تبریک ابراهیم رئیسی به نیکول پاشینیان

ابراهیم رئیسی با ارسال پیام تبریک به نیکول پاشینیان، انتخاب مجدد او به عنوان نخست وزیر ارمنستان را تبریک گفت.

به گزارش دفتر ریاست جمهوری ایران، در این پیام آمده است: «جناب آقای نیکول پاشینیان، نخست وزیر جمهوری ارمنستان، تبریکات اینجانب، برای انتخاب مجدد در مقام نخست وزیری جمهوری ارمنستان را پذیرا باشید. بدون شک، روند سریع تغییرات و شرایط جهانی و منطقه ای، اهمیت مذاکرات گرم و فشرده بین دو کشور، جهت ایجاد صلح و ثبات در منطقه و پیشرفت و توسعه مردم دو کشور، همچنین گسترش روابط چند جانبه، بخصوص تحکیم روابط اقتصادی در زمینه حمل و نقل و انرژی را دو چندان کرده است.»

در ادامه پیام رئیسی آمده است: «اطمینان دارم که طی سالهای گذشته، و با تلاشهای متقابل، روابط بسیار گرم، دوستانه و درسطح بالایی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان، برپایه حسن‌ نیت، احترام متقابل و روابط تاریخی مردم دو کشور برقرار گردیده اند، که در دوران نخست وزیری شما، تعمیق و توسعه بیشتری خواهند یافت. از خداوند متعال موفقیت و سلامتی، برای جنابعالی و برای مردم جمهوری ارمنستان خوشبختی و سعادتمندی آرزو می کنم.»

ایران در طول هر دو جنگ قاراباغ با حمایت لجستیکی و مادی از ایروان در کنار ارامنه ایستاد. تهران در جنگ ۴۴ روزه قاراباغ نیز آشکارا از ارمنستان حمایت کرد. مقامات حکومتی ایران از ارامنه به عنوان «برادران دیرینه» و «همسایه چند صدساله» نام می برند.

ابراهیم رئیسی در جریان دیدار با نیکول پاشینیان بر توسعه هرچه بیشتر روابط میان ایروان و تهران تاکید کرد.

پیش از این نیز ابراهیم رئیسی در دیدار با نخست وزیر ارمنستان گفته بود: «ایران برای تعمیق صلح و ثبات در منطقه از هیچ تلاشی دریغ نمی کند. با همکاری یکدیگر گام های بلندی در جهت منافع دو کشور و دو ملت بر می داریم.»

ابراهیم رئیسی اظهار داشت: «با همکاری و همراهی یکدیگر می توانیم گام های بلندی در جهت منافع دو کشور و دو ملت برداریم. مصمم هستیم طرح ها و پروژه های مشترک را هر چه سریعتر تکمیل و در خدمت رفاه و آسایش دو ملت قرار دهیم. اراده دو دولت بر مبنای توسعه روز افزون مناسبات و همکاری های دو جانبه و منطقه ای است و با همدلی و همراهی در این مسیر حرکت خواهیم کرد.»

او با تاکید بر تلاش همه جانبه برای صلح و امنیت پایدار در منطقه، اظهار داشت: «درگیری و تنش را به نفع هیچ کس نمی دانیم و برای تعمیق صلح و ثبات بین کشورهای منطقه از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.»

نیکول پاشینیان و رئیس جمهور افغانستان تنها رهبران خارجی شرکت کننده در مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور جدید ایران بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *