صفحه اصلی / ایران / ”پیمان عارف” جزو حقوق بگیران ”اسدالله اسدی” تروریست ایرانی بازداشت شده در اروپا بوده

”پیمان عارف” جزو حقوق بگیران ”اسدالله اسدی” تروریست ایرانی بازداشت شده در اروپا بوده

پیمان عارف چهره مانقورت و ضدتورک، جزو جاسوسان وزارت اطلاعات ایران بوده که از «اسدالله اسدی» تروریست ایرانی بازداشت شده در اروپا، حقوق می گرفته است.

وبسایت «نگام» به نقل از منابع آگاه نوشت: «اداره امنیت آلمان دفترچه سبز اسدالله اسدی مسئول اصلی وزارت اطلاعات در اروپا را رمز گشایی کرده و اسامی ۱۴۰ نفر از کسانی که از او حقوق میگرفتند را در اختیار دارد.»

بر اساس این گزارش، حدود ۳۰ نفر از آن اسامی، چهره های سرشناس اپوزیسیون قلابی ایران هستند که در میان فعالان سیاسی ایرانی مقیم خارج از کشور توسط سیستم امنیتی ایران نفوذ داده شده اند که پیمان عارف نیز جزو آنهاست وی یکی از فعال ترین افراد مرتبط با اسدالله اسدی بوده و بخشی از هزینه های سرسام آور وی توسط این نیروی امنیتی تامین می شده است.

پیمان عارف از نزدیکان محفل پانفارسیستی «جواد طباطبایی» و جریان اصلاح طلب می باشد که در داخل ایران با تیم امنیتی «آذریها» فعالیت داشت و سپس برای سازماندهی جاسوس های ایران در ترکیه به «آنکارا» انتقال یافت.

او در زمانی که در آنکارا فعالیت داشت شبکه جاسوسی از دانشجویان و پناهندگان ایرانی را سازماندهی نمود که هر کدام ماهیانه ۱۰۰دلار از سفارت ایران دریافت می کردند و پیمان عارف مسئول مالی و تجمیع خبر از این شبکه را بر عهده داشت. مسئولیت پیمان عارف در آنکارا در حوزه رصد و تجمیع خبر از مخالفین جمهوری اسلامی در ترکیه خصوصا فعالین و اعضا تشکیلات های حرکت ملی آزربایجان جنوبی بود.

پیمان عارف در دیماه ۹۵ به جرم «جاسوسی برای ایران» توسط پلیس امنیت ترکیه از این کشور دیپورت شد و تحت حمایت عوامل حکومت ایران به لبنان رفت و از آنجا به قبرس، یونان و آلمان رفت و در نهایت سر از بلژیک درآورد.

اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی شاغل در اتریش، پیشتر به اتهام تلاش برای بمب‌گذاری در اروپا بازداشت شد و در بهمن ماه ۹۹ توسط دادگاهی در بلژیک به ۲۰ سال زندان محکوم شد.

رسانه های آلمان پیشتر اعلام کردند پلیس این کشور دو دفترچه یادداشت در خودروی این دیپلمات تروریست ایرانی کشف کرده که در یک دفترچه دستورالعمل رمزگذاری شده ساخت بمب دستی نوشته شده و اطلاعات نوشته شده در دفترچه دوم نشان می‌دهد که آقای اسدی به شماری از ایرانیان خارج ار کشور حقوق پرداخته می کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *