صفحه اصلی / ایران / ۷ وکیل و فعال مدنی در تهران بازداشت شدند

۷ وکیل و فعال مدنی در تهران بازداشت شدند

شامگاه دیشب، ۷ وکیل و فعال مدنی در تهران بازداشت شدند. گفته می شود این افراد در حال برگزاری جلسه ای به منظور شکايت از خامنه ای و دیگر مقامات ارشد حکومت به عنوان «مسئولان فاجعه کرونا و جان‌باختن هزارن نفر در ایران» بودند.

پنج وکیل شامل «آرش کیخسروی، مصطفی نیلی، محمدرضا فقیهی، محمدهادی عرفانیان کاسب، لیلا حیدری»، همچنین «مریم افرافراز» فعال مدنی و عضو جمعیت امام علی، و «مهدی محمودیان»، فعال سیاسی، از جمله بازداشت‌شدگان شنبه شب هستند.

این افراد پس از بازداشت  توسط نیروهای امنیتی ایران، به مکان نامعلومی منتقل شدند. گفته می شود تعداد بازداشت‌شدگان بیش از این باشد. در جریان بازداشت، لوازم شخصی آنها از جمله تلفن همراه‌شان نیز از سوی نیروهای امنیتی ضبط شده است.

برخی منابع گفته اند این افراد در حال برگزاری جلسه ای بودند تا از خامنه‌ای و دیگر مقام‌های ارشد کشور به دلیل ممانعت از واردت واکسن و مسئولان فاجعه کرونا و جان‌باختن هزاران تن از شهروندان بی گناه، شکایت کنند.

علی مجتهدزاده، وکیل دادگستری در توییتی با اشاره به این بازداشت‌ها نوشته است که افراد بازداشت شده «در حال برگزاری جلسه ای به منظور شکايت ازبرخی مسئولان در موضوع کرونا» بوده‌اند.

سعید دهقان، وکیل و حقوق‌دان نیز در این‌باره در صفحه توییتر خود نوشت: «کاش حدسم غلط باشد و اين بازداشت به تدارک حقوقی دوستان برای شکایت علیه مقامات مسئول در فاجعه كرونا مربوط نباشد» ولی «بازداشت پیش از ثبت یک شکایت، نشانه وحشت فزاینده از دادخواهی است.»

«محمد رضا فقیهی» از وکلای سرشناس ایران است. این وکیل تورک آزربایجانی اهل اردبیل و ساکن تهران است. او پیشتر وکالت عباس لسانی فعال سرشناس آزربایجانی را بر عهده داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *