صفحه اصلی / بیانیه / بیانیه جبهه آزادی ملی آذربایجان‌جنوبی در مورد ادعاهای ارضی خودمختاری بارزانی

بیانیه جبهه آزادی ملی آذربایجان‌جنوبی در مورد ادعاهای ارضی خودمختاری بارزانی

تشکیلات گاماج، در اعتراض به ادعاهای دولت محلی کردستان عراق علیه تمامیت ارضی آزربایجان(آذربایجان)‌جنوبی بیانیه‌ای منتشر نمود.

جبهه آزادی ملی آذربایجان‌جنوبی (گاماج) در مورد ادعاهای ارضی خودمختاری بارزانی «بیانیه‌ای» صادر کرد.

متن بیانیه که از تورکی آزربایجانی ترجمه‌شده است، به شرح ذیل می‌باشد:

در طی سفر چهار روزه پاپ فرانسیس به عراق که باهدف دوستی و صلح بین ادیان در رسانه‌های جهان بازتاب شد، پاپ فرانسیس با مقامات دولت عراق و روحانیون بانفوذ دیدار کرد، از کرکوک و موصل در بخش ترکمن نشین بازدید نمود. وی همچنین از کلیساهای تخریب‌شده توسط تروریست‌های داعش دیدار کرد و برای قربانیان تروریسم داعش دعا خواند.

در این میان، مشخص شد که یک تمبر یادبود به‌افتخار پاپ توسط دولت محلی کردهای عراق صادرشده است که درواقع کردها سعی کردند از این فرصت، برای راهبرد اقدامات تحریک‌آمیز خود بهره ببرند. آنان در این تمبر، نقشه‌ای به‌اصطلاح «کردستان» را جای‌داده‌اند که علاوه براینکه برخی از قسمت‌های آزربایجان‌جنوبی را در برمی‌گیرد، قسمت‌ وسیعی از ترکیه و مناطق تاریخی ترکمن‌ها را نیز احاطه می‌کند.

این اقدام تحریک‌آمیز توسط اداره محلی کردها، تحت سلطه مافیایی، نه‌تنها مأموریت صلح پاپ را لکه‌دار کرد، بلکه باعث نگرانی جدی دولت ترکیه، ترکمن‌ها و تورک‌های آزربایجان جنوبی شد و اعتراض آن‌ها را برانگیخت. این در حالی است که مقامات ایرانی به نقشه جعلی دولت محلی کردستان عراق هیچ‌گونه واکنش رسمی نشان نداده‌اند.

این امر موجب خشم تورکان در آزربایجان جنوبی شد و به اشکال مختلف علیه حکومت ایران معترض شدند.

جبهه آزادی ملی آزربایجان جنوبی ادعاهای بی‌اساس دولت محلی کردستان تحت سلطه مافیا علیه تمامیت ارضی آزربایجان را محکوم می‌کند و از اعتراضات فزاینده ملت تورک آزربایجان جنوبی علیه آن‌ها حمایت می‌کند. گاماج همچنین بیان می‌کند که دولت محلی کردستان عراق مسئول هرگونه شدت یافتن درگیری‌ها و عواقب آن در آینده است.

همچنین، مقامات کردستان عراق باید از ادعاهای بی‌اساس خود عقب‌نشینی کنند و این را بدانند که ملت تورک آزربایجان و به‌طورکلی، تورک‌ها حتی یک وجب از سرزمین‌های تاریخی خود را رها نخواهند کرد و به کسانی که چنین ادعایی داشته باشند، پاسخ سختی خواهند داد.

جبهه آزادی ملی آزربایجان‌جنوبی؛ گاماج

پنج‌شنبه، ۲۱ اسفند ۱۳۹۹

متن بیانیه به زبان های تورکی آزربایجانی (لاتین و الفبای عربی):

_ Güney Azərbaycan Milli Azadlıq Cəbhəsi bəyanat yayıb
_ گونئی آزربایجان میللی آزادلیق جبهه‌سینین اعتیراض بیاناتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *