صفحه اصلی / بیانیه / بیانیه شماره یک ائتلاف “آذربایجان یاتما دور” در راستای انتخابات شورای شهر اورمو

بیانیه شماره یک ائتلاف “آذربایجان یاتما دور” در راستای انتخابات شورای شهر اورمو

ملت قهرمان آذربایجان

مردم شریف و آگاه اورمو

همانطور که مستحضرید طی سالهای اخیر وضعیت اقتصادی آحاد مردم ایران به مراتب وخیم تر از قبل گردیده و هر روز اخبار نتراحت کننده ای از قبیل، صف های طولانی برای دریافت مرغ، روغن و…، ناتوانی در مقابله با ویروس کویید ۱۹، تعطیلی کارخانجات ، کارگاهها و اصناف و بالتبع بیکاری خیل عظیم جوانان، ورشکستگی مردمی که به عنوان تنها امید ته مانده سرمایه خود را در بورس از دست داده اند و صدها مورد مشابه که در حوصله مخاطبان این بیانیه نمی گنجد، صدر اخبار رسانه ها را اشغال نموده است. این مشکلات در‌ خطه آذربایجان بعلت تبعیض سیستماتیک علیه ملت آذربایجان از طرف عوامل تفکر شوونیستی نفوذی در حاکمیت و میراث داران رژیم طاغوتی سابق که در سیستم حاکم رخنه کرده اند هر چه بیشتر تشدید گردیده و باعث سرخوردگی و ناامیدی ملت مان گردیده است.

استان آذربایجان غربی بعلت موقعیت ژئواستراتژیک، همجواری با ۳ کشور همسایه و سبقه تاریخی اش نه تنها نتوانسته است از این امتیازات بهره مند گردد بلکه بعلت عوامل عدیده ای همچون ضعف و سوء مدیریت مقامات انتصابی، نگاه تنگ نظرانه و امنیتی مسئولان کشوری و فعالیت های مسلحانه و میلیتاریستی احزاب منتسب به کُردها و… بعنوان استانی که از نظر شاخص های اقتصادی و توسعه همردیف با استانهایی همچون بلوچستان در پایین جدول رده بندی استانها واقع گردیده و این مسئله موجب نگرانی هرچه بیشتر روشنفکران و دغدغه فعالین مدنی گردیده است.

تعدد معضلات و کاستی های آذربایجان غربی و شهر اورمیه امکان شمارش تک تک مشکلات را غیر ممکن می سازد اما از دیدگاه فعالین مدنی و نخبگان شهر، یکی از اصلی ترین مشکلات این خطه فعالیت سازمان ها و احزاب تروریستی منتسب به اقلیت اکراد ساکن در شهرهای آذربایجان غربی می باشد. احزابی که با توسل به سلاح و کمک برخی کشورهای غربی اقدام به دست اندازی به خاک تاریخی ملت آذربایجان نموده و با تهییج مخاطبان خویش از مردم کُرد زبان منطقه باعث افزایش تنش می شوند. این احزاب و سازمانهای تروریستی در مقاطع مختلف زمانی، با اقدامات مسلحانه و به نام دفاع از خلق کُرد و مبارزه با کلیت نظام جمهوری اسلامی ایران، مسبب شهادت و ریخته شدن جوانان سروقامت آذربایجانی گردیده و خانواده های آذربایجانی را داغدار فرزندانشان می کند.

با توجه به مقدمه کوتاه فوق و انتخابات پیش روی شورای اسلامی شهر و با توجه به تاکتیک این احزاب تروریستی که طی سالهای اخیر مجری آن بوده اند و از سویی با بیانیه و شوهای تبلیغاتی خواستار تحریم انتخابات شده و از دیگر سو با تبلیغ وسیع در بین اقلیت کُرد مهاجر ساکن در شهر اورمیه خواستار مشارکت حداکثری برای تصاحب کرسی های مجلس و شوراهای اسلامی شهر و روستا گردیده اند تا بلکه هر آنچه که از طریق اقدامات مسلحانه از جمله وقایع سولدوز در سال ۱۳۵۸ و یا اقدامات اخیر چند ساله شان در به شهادت رساندن فرزندان آذربایجان موفق نشده اند در پای صندوق های رای بدست آورند. و با تصویرسازی جعلی امیدی برای رسیدن به خیالات ذهنی شان داشته باشند.با موشکافی و دقت در آمار مشارکت مردم شهر اورمیه در انتخابات سالهای پیشین و تقریب بندی نسبت جمعیت اکراد با نسبت مشارکت شان بیشتر به همخوانی نیات سرکردگان گروهای تروریستی کُرد و داده های بدست آمده، پی خواهیم برد.

علی ایحال با توجه به موارد مختصر مذکور و لحاظ این امر که ملت آذربایجان نشان داده است که در تاریخ پر افتخار خویش پاسخ یاوه گویان، بدخواهان و دست اندازان به خاک و منافع آذربایجان را با بهترین و مؤثرترین ابزارهای ممکن داده است. ما بعنوان دغدغه مندان این ملت و خطه از مردم شریف و آگاه اورمیه تقاضا داریم علیرغم وجود گلایه، انتقاد و اعتراض به وضع موجود، برای نشان دادن چندین باره هویت شهر اورمیه و نقش برآب کردن دسیسه و دست اندازیهای گروههای تروریستی منتسب به خلق کُرد، در انتخابات شورای اسلامی شهر اورمیه شرکت نموده و از تمامی نخبگان، کنشگران، نویسندگان و فعالین حوزه های مختلف فرهنگی، مدنی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی شهر اورمیه و یکایک مردم قهرمان شهرمان خواستاریم برای محقق گردیدن این امر و انتخاب افراد شایسته حامی فرزندان خویش باشند.

در پایان خاطرنشان میسازیم بر تمامی فعالان سیاسی در شهرهای آذربایجان غربی واجب است که با همراهی و معیت ائتلاف «آذربایجان یاتما دور» با ارائه لیستی واحد یک صدا مردم را در این آشفته بازار به دادن رای به لیست مورد اجماع فعالین مدنی، سیاسی و فرهنگی اورمیه ترغیب نمایند چرا که برای ما در این مقطع زمانی عقلانیت و تابع خرد جمعی بودن بر هر چیزی ارجحیت دارد.

برای ما مفاهیمی از جنس اصول گرایی و اصلاح طلبی که خاستگاه فکری آن مرکز نشینان هستند فاقد ارزش بوده و آنچه مهم است منافع آذربایجان و ارزشهای آن‌ با محوریت خاک و هویت تاریخی می باشد و در این بازه زمانی به مثابۀ یک تاکتیک، فرستادن انسان تورک کاردان و متعهد به توسعه منطقه به شورای شهر فارغ از اندیشه سیاسی فرد در اولویت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *