صفحه اصلی / جهان ترک / تشکر ترکمن‌های سوریه از وزیر خارجه ترکیه

تشکر ترکمن‌های سوریه از وزیر خارجه ترکیه

عبدالکریم چاووش، نماینده «جمعیت فاتح» وابسته به ترکمن‌های سوریه در اظهاراتی از طرف انجمن‌های ترکمن دیگر چون «انجمن سلیمان شاه سوریه» و «جنبش اندیشه ترکمن» با اشاره به اظهارات مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امورخارجه ترکیه مبنی بر اعطای شهروندی به ترک‌تباران گفت: به اظهارات وزیر خارجه‌ در لبنان با خوشحالی گوش فرا دادیم و از وی قدردانی می‌کنیم.

چاووش ادامه داد: ترکمن‌های سوریه که صد سال پیش پس از خروج امپراتوری عثمانی از سوریه در منطقه تنها مانده‌ بودند، اکنون مشتاق اخذ شهروندی ترکیه و زندگی تحت پرچم ترک هستند.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که اجدادمان در راستای نبرد استقلال در چاناک قلعه، ساکاریا، دوملو پینار جان‌شان را نثار کردند، ما به عنوان فرزندان آن‌ها در عملیات‌های سپر فرات، چشمه صلح و شاخه زیتون در کنار سربازان ترک در مقابله با خطراتی که ترکیه را تهدید می‌کرد، سینه‌هایمان را سپر کردیم.

چاووش همچنین گفت: ما به عنوان ترکمن‌های سوریه به دلیل ادامه جنگ در کشورمان به سرزمین مادری خود ترکیه پناه آوردیم و مردم بزرگوار ترک نیز ما را پذیرفته و مرهمی برای زخم و دردهایمان شده‌اند.

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه روز گذشته در جریان حضور خود در لبنان اعلام کرد: ما همواره در کنار هموطنان و هم‌تباران‌مان در سراسر جهان هستیم. هرکسی که بگوید من ترک یا ترکمن هستم و متقاضی شهروندی جمهوری ترکیه باشد، طبق دستور رئیس جمهورمان به او این حق اعطا خواهد شد.

منبع: آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *