صفحه اصلی / جهان ترک / توزیع ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده رایگان در ترکیه

توزیع ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده رایگان در ترکیه

توزیع رایگان ماسک و مایع ضدعفونی‌کننده میان شهروندان بالای ۶۵ سال در ترکیه آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، دو وزارتخانه کشور و صنایع و تکنولوژي ترکیه در راستای تدابیر اعلام‌شده توسط رئیس‌جمهور رجب طیب اردوغان توزیع بسته رایگان ماسک و محلول ضدعفونی کننده (کولونیا) میان افراد بالای ۶۵ سال را آغاز کردند.

بسته‌های مذکور؛ شامل ۵ عدد ماسک و مایع کولونیا با حضور علی یئرلی کایا، استاندار استانبول تهیه شده و قرار است ابتدا بین ۱.۵ میلیون نفر در این شهر توزیع شود. وی در این زمینه گفت:

سه اصل برای کاهش تهدید ویروس وجود دارد. قرنظینه خانگی، توجه به بهداشت فردی و ایزولاسیون اجتماعی. نباید برای امور غیرضروری از خانه خارج شد. بالاخره این ویروس را شکست خواهیم داد.

او افزود: جهان با کمبود ماسک مواجه است اما ترکیه با این اقدام خود بار دیگر مسئولیت یک دولت سوسیال دموکراسی را نشان داد و بر این اساس الگوی برای تمام کشورهای جهان شدیم.

استاندار استانبول در ادامه همچنین اظهار داشت: «برای کسانی که از طریق دولت الکترونیک و اداره پست مراجعه کرده اند، ماسک رایگان میفرستیم این برنامه امروز از استانبول آغاز شد. سالمندان خانه بمانید. ان‌شاالله این ویروس را شکست خواهیم داد».

گفتنی است ۷۲۰۰ از نیروهای پلیس، ژاندرمری و کارکنان وزارت بهداشت ترکیه با رعایت شرایط ایمنی مانند پوشیدن دستکش و و ضدعفونی خود و غیره برای تحویل این بسته‌ها به نیازمندان اقدام خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *