صفحه اصلی / جهان ترک / رونمایی ترکیه از نسل جدید بالگرد تهاجمی آتاک

رونمایی ترکیه از نسل جدید بالگرد تهاجمی آتاک

بالگرد تهاجمی «آتاک ۲» ساخت ترکیه برای اولین بار در نمایشگاه بین المللی صنایع دفاعی (IDEF’19) که یکی از مهمترین نمایشگاههای این صنعت در جهان به شمار می رود، به نمایش در خواهد آمد.

به گزارش مطبوعات ترکیه٬ این بالگرد که پروژه مشترک سازمان صنایع دفاعی ترکیه (SSB) و شرکت صنایع هوایی و فضایی کشور «توساش» است، در نمایشگاه مذکور که در استانبول برگزار خواهد شد، در معرض بازدید عموم قرار خواهد گرفت.

پروژه ساخت «آتاک ۲» در راستای تامین نیازهای نیروهای مسلح ترکیه انجام شد.

این بالگرد که در آن از توانایی بومی در سطح بالا استفاده شده، دارای قابلیت حمل بار بیشتر، مقاومت در شرایط نامساعد طبیعی، جنگ الکترونیک، مجهز به سیستمهای تسلیحاتی و قدرت مانور بالاست.

این بالگرد که جزو بالگردهای دسته سنگین ده تُنی است، با دو موتور توربوشفت توانایی حمل بیش از ۱۲۰۰ کیلوگرم بار مفید و پرواز در ارتفاع بالا را دارد. همچنین دارای قابلیت حمل راکتهای نسل جدید ۲.۷ اینچی، مجهز به سیستم موشکهای هوا به هوای دور برد و سرعت عمل بالا است.

پروژه آتاک ۲ با کاهش وابستگی به خارج و استفاده از توانایی های داخلی، نقش مهمی در برنامه‌های نظامی نیروهای مسلح ترکیه خواهد داشت. پیش بینی می شود که اولین پرواز آزمایشی این بالگرد ۵ سال دیگر صورت گیرد.

گفتنی است نمایشگاه بین المللی صنایع دفاعی (IDEF’19) امروز (۳۰ آوریل) در استانبول آغاز شده و تا روز سوم می، دایر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *