صفحه اصلی / جهان / سازمان ملل اسامی مخالفین دولت چین را به پکن داده است

سازمان ملل اسامی مخالفین دولت چین را به پکن داده است

اما رایلی، کارمند کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل و وکیل حقوق بشر، ادعا کرد که اسامی مخالفان چینی، به ویژه فعالان تورک اویغور که در برنامه‌های این سازمان شرکت داشتند، به دولت چین داده شده است.

اما رایلی، کارمند کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد و وکیل حقوق بشر، ادعا کرد که اسامی مخالفان چینی، به ویژه فعالان اویغور که در برنامه‌های سازمان ملل متحد شرکت داشتند، به دولت چین داده شده و وی به دلیل انتشار این خبر با احتمال از دست دادن کار و همچنین با تحقیقات سازمان ملل علیه خود روبرو شده است.

ریلی که کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل را متهم به “ارائه مخفیانه اسامی فعالان منتقد آزار و اذیت حزب كمونیست چین” کرده، به افشاگری‌های خود در این راستا ادامه می‌دهد.

وی ادعا کرد که مقامات چینی از طریق نمایندگی دائمی خود در دفتر ژنو سازمان ملل، اسامی چهره های مخالف شرکت کننده در فعالیت های شورای حقوق بشر سازمان ملل را از این سازمان درخواست می‌کنند.

ریلی تصریح کرد که خانواده‌های فعالان اویغور که در این جلسات شرکت می‌کنند در چین تحت فشار هستند.

ریلی در حساب کاربری خود در توییتر اتهامات جدیدی را علیه سازمان ملل متحد که در آن مشغول فعالیت است٬ مطرح کرد.

وی ادعا کرد که سازمان ملل تحقیقاتی را آغاز کرده و قصد دارد وی را برکنار کند٬ زیرا به برخی از کشورها اعلام کرده است که سازمان ملل متحد اسامی برخی از فعالین اپوزیسیون چین را با دولت پکن در میان می‌گذارد. بنابراین چین می‌تواند خانواده های آنها (فعالان) را هدف قرار دهد.

ریلی اظهار داشته است که علی رغم تحقیقات سازمان ملل علیه وی، این سازمان هرگز درباره كارمندان خود كه نام فعالان چینی را اعلام کرده‌اند٬ تحقیق نکرده و مانع از معرفی فعالان به این کشور نشده است.

وی در توئيت خود با برچسب‌گذاری هیئت نمایندگی اتحادیه اروپا، انگلیس، ایرلند، آلمان، ایالات متحده آمریکا، هلند، سوئد، نروژ، سوئیس و کانادا نوشت: شما گفتید که گزارش‌های من از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است. وقت آن رسیده است که تقاضا کنیم سیاست (سازمان ملل) به طور مستقل بررسی و از فرد افشاگر این اطلاعات محافظت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *