صفحه اصلی / جهان / آوارگی هزاران سوریه‌ای ”ترکمن و عرب” به دلیل آتش زدن مزارعشان توسط تروریستهای پ.ی.د/پ.ک.ک

آوارگی هزاران سوریه‌ای ”ترکمن و عرب” به دلیل آتش زدن مزارعشان توسط تروریستهای پ.ی.د/پ.ک.ک

سازمان ملل می‌گوید نیروهای افراطی در سوریه به شکل سازمان‌دهی شده مزارع کشاورزی را به آتش می‌کشند تا شرایط زندگی را برای کشاورزان دشوار کنند.

هروه فرهوزل، سخنگوی سازمان برنامه جهانی غذا در سازمان ملل متحد می‌گوید برخی از مخالفان دولت بشار اسد، مزارع صیفی جات، گندم و جو را عامدانه به آتش می‌کشند تا کشاورزان نتوانند زندگی عادی داشته باشند.

سازمان ملل می‌گوید آتش زدن هزاران هکتار مزارع گندم باعث شده، بسیاری از شهروندان شمال غربی سوریه، خانه و کاشانه خود را رها و از این منطقه فرار کنند.

سخنگوی سازمان برنامه جهانی غذا می‌گوید با این شرایط کشاورزان نمی‌توانند به محصولات خود دسترسی داشته باشند.

طبق اعلام سازمان برنامه جهانی غذا به همین دلیل سازمان ملل به میزان قابل توجهی کمک‌های غذایی خود به شمال غربی سوریه را افزایش داده است. این سازمان هر ماه به حدود ۷۰۰ هزار نفر در اطراف ادلب مواد غذایی می‌رساند چرا که بسیاری از مناطق کشاوری به دلیل آتش‌افروزی‌های عامدانه ستیزه‌جویان از بین رفته است.

لازم به ذکر است٬ سازمان عفو بین الملل ما بین سالهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ چندین بار نسبت به رفتارهای غیرانسانی تروریستهای پ.ی.د/پ.ک.ک هشدار داه است. مناطق شمال و شمال غربی سوریه در اشغال گروه تروریستی پ.ی.د/پ.ک.ک بوده و این گروه تروریستی ضمن پاکسازی نژادی ترکمنها و عربها از مناطق شمال و شمال غربی سوریه٬ با آتش زدن منازل و مزارع بومیان محلی آنها را مجبور به ترک خانه و دیارشان میکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *