صفحه اصلی / جهان / احتمال کشته شدن ”ابوبکر البغدادی” در پی عملیات نیروهای آمریکایی در ادلب سوریه

احتمال کشته شدن ”ابوبکر البغدادی” در پی عملیات نیروهای آمریکایی در ادلب سوریه

رسانه های آمریکایی به نقل از منابع مطلع نظامی این کشور خبر داده‌اند که ابوبکر البغدادی در حمله نیروهای ویژه آمریکایی در استان ادلب در شمال غربی سوریه کشته شده است.

آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام آمریکایی نوشته است، نیروهای ویژه آمریکایی عملیاتی علیه ابوبکر البغدادی انجام دادند و مساله شناسایی و تشخیص هویت او در جریان است.

این گزارش‌ها پس از توییت دونالد ترامپ،‌ رئیس جمهوری آمریکا در شامگاه شنبه چهارم آبان منتشر شدند.

دونالد ترامپ در توییتی از وقوع «اتفاق» مهمی خبر داده است. کاخ سفید هم گفته است، دونالد ترامپ بامداد یکشنبه به وقت واشینگتن سخنرانی خواهد کرد.

دونالد ترامپ در توییتر خود نوشته است، اتفاق بسیار بزرگی الان روی داد.

در همین حال، کاخ سفید گفته است: رئیس جمهوری آمریکا ساعت ۹ بامداد به وقت واشینگتن سخنرانی مهمی خواهد کرد.

کاخ سفید توضیح بیشتری در خصوص محتوای این سخنرانی ارائه نکرده است.

لحظاتی پس از توییت دونالد ترامپ، رسانه‌های اصلی آمریکا از جمله سی ان ان، ان بی سی و نیوزویک گزارش داده‌اند که دونالد ترامپ دستور عملیات نظامی علیه گروه حکومت اسلامی، داعش، در استان ادلب سوریه صادر کرده است.

طبق این گزارش‌ها، ابوبکر البغدادی٬ رهبر داعش هدف عملیات شامگاه شنبه در ادلب سوریه بوده است.

یک مقام نظامی ارتش آمریکا به نیوزویک گفته است٬ فکر می‌کنم ابوبکر البغدادی کشته شده است و این مساله در حال بررسی و تایید هویت است تا مشخص شود فرد کشته شده خود اوست. دونالد ترامپ هم بامداد یکشنبه در گفت‌وگویی زنده این موضوع را اعلام می‌کند.

شبکه سی ان ان نیز به نقل از یک مقام وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون گفته است، نیروهای ویژه آمریکایی ابوبکر البغدادی را هدف قرار داده‌اند.

یک منبع دفاعی هم به فاکس نیوز گفته است، نظامیان آمریکایی معتقدند ابوبکر البغدادی در عملیات نیروهای آمریکایی کشته شده است.

وب سایت «دفنس وان» هم به نقل از منابع مطلع نوشته است، ابوبکر البغدادی قبل از دستگیری جلیقه انتحاری خود را منفجر کرده است.

گروه داعش در تابستان سال ۱۳۹۴ توانست بخش های وسیعی از سوریه و شمال و غرب عراق را به تصرف خود در بیاورد.

ابوبکر البغدادی پنج سال پیش در مسجدی در موصل عراق خلافت خود را اعلام کرد و تصاویر ویدئویی از این مراسم منتشر شد.

این گروه در پنج سال اخیر هزاران تن را در عراق، سوریه و برخی دیگر از کشورها به قتل رساند و همچنین هزاران تن را به اسارت و بردگی جنسی گرفت و آثار فرهنگی را تخریب کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *