صفحه اصلی / جهان / ارسال صدها تریلر حاوی سلاح و تجهیزات جنگی از گمرگ نوردوز به ارمنستان+ عکس

ارسال صدها تریلر حاوی سلاح و تجهیزات جنگی از گمرگ نوردوز به ارمنستان+ عکس

حکومت ایران در تداوم حمایت های خود از اشغالگران ارمنی، صدها تریلر حامل سلاح و تجهیزات نظامی را از مرز نوردوز جلفا راهی ارمنستان کرد.

کاربران آذربایجانی (آزربایجانی) با ارسال تصاویری، از حضور گسترده صدها تریلر در مرز نوردوز خبر می دهند. گفته می شود درون این تریلرها مملو از سلاح، ادوات نظامی و انواع لوازم لجستیکی است که از طرف ایران به ارمنستان فرستاده می شود تا در کشتار مسلمانان آذربایجان مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته منابع مطلع، در حالت عادی ترخیص یک کامیون از مرز نوردوز حدود  ۸ساعت طول می کشد، اما اخیرا کامیون های ارسالی از ایران به ارمنستان بدون بررسی های لازم، به سرعت از مرز عبور می کنند.

همزمان برخی منابع از ارسال محموله های جدید نظامی از طرف روسیه به بندر انزلی برای انتقال به ارمنستان خبر می دهند.

پس از آزادسازی بخشهایی از اراضی قاراباغ اشغالی توسط ارتش آذربایجان، ایران و روسیه حمایت های تسلیحاتی لجستیکی خود از ارمنی ها را شدت بخشیده اند. پیش از این نیز ارسال بیش از ۶۰۰ کامیون جنگی «کاماز» روسی پر از سلاح و مهمات، از طریق ایران به ارمنستان اعتراضات زیادی را برانگیخته بود.

در حال حاضر ارمنستان از هیچ مرز دیگری با جهان خارج ارتباط ندارد و تنها راه تامین سلاح و مایحتاج این کشور از طریق ایران است.

حمایت های تسلیحاتی لجستیکی ایران از رژیم اشغالگر ارمنستان، خشم  ملت آزربایجان جنوبی را برانگیخته است. روز پنجشنبه ۱۰ مهرماه ۹۹، هزاران تن از شهروندان آزربایجان جنوبی به خیابانها آمدند و ضمن محکوم کردن حمایت های ایران از رژیم اشغالگر ارمنستان با شعار «نوردوز گرک باغلانا» خواستار مسدود شدن راه ارتباطی ایران با ارمنستان و قطع کمک های نظامی ایران به ارمنستان شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *