صفحه اصلی / جهان / افزایش آمار کودکان کشته شده در اردوگاه تحت کنترل ی.پ.گ/پ.ک.ک

افزایش آمار کودکان کشته شده در اردوگاه تحت کنترل ی.پ.گ/پ.ک.ک

رئیس کمیته بین المللی نجات اعلام کرد که آمار کودکان کشته شده در اردوگاه الهول تحت کنترل گروه تروریستی ی.پ.گ/پ.ک.ک در سوریه دو برابر شده است.

دیوید میلیبند، رئیس کمیته بین المللی نجات طی نشست خبری در مرکز سازمان ملل متحد اعلام کرد که در اردوگاه «الهول» در استان حسکه واقع در شمال سوریه که تحت کنترل گروه تروریستی ی.پ.گ/پ.ک.ک قرار دارد، بیش از ۷۰ هزار نفر که اکثر آنان را زنان و کودکان تشکیل می دهند، به سر می برند.

میلیبند در ادامه با بیان این که تاوان سنگین جرایم خانواده‌ها را کودکان پس می دهند، افزود: تعداد کودکان زیر پنج سال که به دلیل عدم دسترسی به غذا و بیماری ذات‌الریه جان باخته اند، دو برابر شده است. از ماه دسامبر سال گذشته تاکنون سیصد و نوزده کودک زیر پنج سال در این اودواگاه جان خود را از دست داده اند.

سازمان ملل و سازمان‌های مردم نهاد دیگر نیز مدام هشدار می دهند که وضعیت اردوگاه الهول روز به روز بدتر می شود. همچنین این سازمان‌ها درخواست ورود به مراکز نگهداری بازداشت شدگان داعشی در این اردوگاه می کنند.

بر اساس آمار‌های سازمان ملل متحد در اردوگاه الهول علی‌رغمی ظرفیت ۱۰ هزار نفره آن، حدود ۷۳ هزار نفر که ۹۲ درصدی آن زنان و کودکان هستند به سر می برند.

هنچنین چندین هزار نفر از جنگجویان تروریست خارجی نیز که از اتباع ۵۰ کشور مختلف هستند، در اردوگاه مذکور در بازداشت به سر می برند.

گروه تروریستی ی.پ.گ/پ.ک.ک که از نام س.د.گ استفاده می کند، کشورهای اروپایی را با آزاد کردن تروریست‌های خارجی داعشی تهدید می کند. در حالی که بیشتر کشورهای اروپایی راضی نیستند تا جنگجویان خارجی اتباع این کشورها به پیش خانواده‌هایشان بازگردند.

منبع: آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *