صفحه اصلی / جهان / سوزاندن محصولات کشاورزان سوری توسط رژیم اسد و ایران در ادلب

سوزاندن محصولات کشاورزان سوری توسط رژیم اسد و ایران در ادلب

نیروهای رژیم اسد و گروه‌های خارجی تحت حمایت ایران در سوریه٬ محصولات کشاورزی در ادلب و حلب را با حملات توپ‌خانه‌ای آتش می‌زنند.

منیر خطیب، رئیس مجمع محلی تفتناز در گفت‌وگو با خبرنگار آناتولی ترکیه اعلام کرد: “نیروهای رژیم مستقر در شمال شرقی ادلب، مزارع کشت شده غیرنظامیان در منطقه «تفتناز» را در حملات خمپاره‌ای به آتش کشیده اند.

وی افزود: نیروهای رژیم اسد و گروه‌های خارجی تحت حمایت ایران در سوریه٬ با فرا رسیدن فصل برداشت محصول٬ زمین‌های کشاورزی را از شرق سراقب تا روستای کفر حلب بمباران کرده‌اند. هدف از این حملات گرسنه نگه داشتن مردم منطقه و غیرنظامیان است”.

همزمان تیم‌های دفاع مدنی سوریه موسوم به کلاه سفیدها نیز اعلام کردند که نمی‌توانند در خاموش کردن آتش‌سوزی کاری انجام دهند. چرا که این آتش سوزی دقیقا در پشت جبهه تحت کنترل مخالفان است.

  • روش بمب‌های گرسنگی

رژيم اسد با بمباران زمین‌های غیرنظامیان در فصل برداشت محصول درصدد گرسنه نگه داشتن آنان و تسلیم مخالفان است.

رژيم این روش را در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ نیز به کار برده و با سوزاندن ده‌ها هکتار گندم و جو کشت شده در حومه جنوبی ادلب و حمص از روش بمب گرسنگی استفاده کرده بود.

گفتنی است بر اثر حملات رژیم اسد، جنگنده‌های روسیه و گروه‌های تروریستی خارجی تحت حمایت ایران به مناطق کاهش تنش ادلب، صدها هزار غیرنظامی وادار به ترک خانه‌هایشان شدند.

ادلب و حومه آن که در کنترل مخالفان رژیم اسد قرار دارد، در نشست ۵-۴ مه سال ۲۰۱۷ در آستانه (نورسلطان) جزو مناطق کاهش تنش اعلام شده، اما حملات رژیم اسد و روسیه به این منطقه ادامه دارد.

از زمان امضای توافق‌نامه سوچی میان ترکیه و روسیه در ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۸ تاکنون بیش از ۱۸۰۰ غیرنظامی بر اثر این حملات جان باختند. همچنین ظرف یک سال اخیر حدود ۲ میلیون سوری به دلیل این حملات به مناطق نسبتا امن‌تر به‌ویژه مرز این کشور با ترکیه مهاجرت کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *