صفحه اصلی / جهان / فرهنگ لغات آمریکایی: به درخواست یک دانشجوی سیاه پوست تعریف نژادپرستی تغییر می‌کند

فرهنگ لغات آمریکایی: به درخواست یک دانشجوی سیاه پوست تعریف نژادپرستی تغییر می‌کند

فرهنگ لغات “مریام وبستر” پس از دریافت یک ایمیل از سوی یک زن سیاه‌پوست اعلام کرد که تعریف خود از “نژادپرستی” را تغییر خواهد داد.

یک زن دانشجوی سیاه‌پوست به نام “کندی میچام” در روزهای گذشته با ارسالی ایمیلی به موسسه قدیمی فرهنگ لغت “مریام وبستر” پیشنهاد کرد که تعریف “ظلم سیستماتیک” در مقابل واژه “نژادپرستی” این دیکشنری گنجانده شود. “کندی میچام” یکی از فارغ‌التحصیلان جدید دانشگاه “درک” (Drake) در ایالت “آیووا” است. موسسه فرهنگی مریام وبستر در سال ۱۸۳۱ توسط جورج و چارلز مریام تاسیس شده است.

مدیر ویراستاری کنونی این فرهنگ لغات نیز موافقت خود را در ارتقای معانی نژادپرستی در فرهنگ لغات ابراز کرد.

این تصمیم در میانه تظاهرات جهانی ضدنژادپرستی و پس از مرگ “جورج فلوید” مرد سیاه‌پوست غیرمسلح توسط پلیس سفیدپوست آمریکا در شهر مینیاپلیس گرفته شد.

میچام با افرادی مواجه شده که با استناد به تعاریف دیکشنری اثبات کرده‌اند که به دلیل احساسشان نسبت به افراد سیاه پوست نژادپرست نیستند. به همین دلیل او احساس کرد کلمه نژادپرستی باید معانی گسترده‌تری را در برابر نابرابری نژادی در جامعه پوشش دهد.

تعریف کنونی “نژادپرستی” در فرهنگ لغت “مریام وبستر”


۱- باوری که تعیین کننده صفات اولیه، ویژگی‌های انسانی و اختلاف نژادها شده و باعث ایجاد برتری ذاتی در یک نژاد خاص می‌شود.

۲- الف) دکترین یا برنامه سیاسی بر پایه و فرض نژادپرستی که در جامعه اجرا می‌شود ب) سیستم سیاسی یا اجتماعی که بر پایه نژادپرستی بنا شده است.

۳- تعصب نژادی یا تبعیض

“میچام” در این باره گفت: از چهار سال پیش متوجه محدودیت تعاریف نژادپرستی در فرهنگ لغات فعلی شدم.

وی افزود: من فقط در رسانه‌های اجتماعی و در مورد تجربیات شخصی‌ام از تبعیض نژادی که در مدرسه یا کالج تجربه کرده بودم، صحبت می‌کردم. موارد زیادی از نژادپرستی چندان مشخص نیستند.

میچام می‌گوید: تعریف این دیکشنری (فرهنگ لغت) باعث می‌شود بسیاری از افراد به او بگویند که در مورد نژادپرستی اشتباه می‌کند.

وی گفت: برخی از افراد عمدا به من پیام می‌دهند و می‌گویند که تو واقعا از نژادپرستی چیزی نمی‌دانی.

مردم برای اثبات خود در برابر میچام، تعریف نژادپرستی را از فرهنگ لغات کپی- پیست می‌کنند و برایش توضیح می‌دهند که نژادپرستی اعتقادی است که نژادی را بر دیگری برتر بداند.

بسیاری از مردم به میچام می‌گویند: شما به مدرسه و دانشگاه می‌روید. شما امتیازاتی دارید.

میچام به آنها می‌گوید که در همین مدرسه و دانشگاه و با وجود همه امتیازات موانع بزرگی و زیادی برای او به خاطر رنگ پوستش وجود دارد و سیستم در این مشکلات تعیین‌کننده است.

پیتر سوکولوفسکی مدیر ویراستاری فرهنگ لغات “مریام وبستر” در این باره گفت: تعاریف نژادپرستی در نسخه بعدی واضح‌تر خواهد بود و تعریف این کلمه به خوبی ویرایش می‌شود. آنها به تعریف کنونی “اصطلاح سیستماتیک” و یک یا دو جمله را اضافه می‌کنند.

در حال حاضر افراد جدیدی بر روی تعریف جدید در این فرهنگ لغت کار می‌کنند. این بررسی ممکن است تا ماه آگوست (مرداد) ادامه یابد.

میچام می‌گوید: تعریف، مسئله بسیار مهمی است و دید مردم را باز خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *