صفحه اصلی / جهان / نخست وزیر عراق : انتقام خون هشام الهاشمی را از قاتلان غیرعراقی او می گیرم

نخست وزیر عراق : انتقام خون هشام الهاشمی را از قاتلان غیرعراقی او می گیرم

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق، از پژوهشگر به قتل رسیدۀ عراقی، هشام الهاشمی، به عنوان قهرمان، دوست شخصی و از چهره های مهم جامعۀ مدنی عراق یاد کرد و به خانوادۀ او قول داد که انتقام وی را از قاتلان غیرعراقی او خواهد گرفت.

به گزارش رادیو فرانسه، نخست وزیر عراق، مصطفی الکاظمی، در ملاقات با همسر و فرزندان پژوهشگر به قتل رسیدۀ عراقی، قاتلان وی را “افراد جبونی خواند که از کلمات می ترسند.” نخست وزیر عراق سپس افزود که “هشام تنها می خواست به یاری کلام به هم میهنانش کمک کند.” مصطفی الکاظمی سپس تاکید کرد که “این اعمال عراقی نیست. عراقی ها دیگر عراقی ها را به قتل نمی رسانند.” وی سپس تأکید کرد : “انتقام خون هشام را خواهم گرفت و قاتلان او آزاد زندگی نخواهند کرد.”

بسیاری در عراق اعلام کرده اند که شبه نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی ایران قاتلان هشام الهاشمی بوده اند. پیش از قتل الهاشمی، دهها فعال سیاسی مخالف سلطۀ حکومت اسلامی ایران بر عراق به شیوۀ مشابه توسط موتورسواران مسلح در مقابل منازل شان به قتل رسیدند و تاکنون هیچیک از آنان شناسایی و دستگیر نشده اند.

گروه های شبه نظامی وابسته به حکومت اسلامی ایران موضوع تحقیقات الهاشمی بودند. بستگان الهاشمی گفته اند که این گروه ها اخیراً پژوهشگر عراقی را تهدید به مرگ کرده بودند.

هشام الهاشمی، پژوهشگر چهل و هفت سالۀ عراقی، دوشنبۀ گذشته در مقابل خانه اش توسط موتورسواران مسلح به قتل رسید. فرزندان وی اولین کسانی بودند که جسد پدر خود را در مقابل منزل کشف کردند.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجۀ آمریکا چهارشنبه هشتم ژوئیه از دولت بغداد خواست که “سریعاً عاملان این جنایت وحشتناک را به دست عدالت بسپارد.” قتل هشام الهاشمی شبح قتل های سیاسی و تهدید آزادی بیان در عراق را از نو زنده کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *