صفحه اصلی / جهان / نظامیان ارتش ارمنستان: اگر آزربایجانی ها نان ندهند گرسنه می مانیم + ویدئو

نظامیان ارتش ارمنستان: اگر آزربایجانی ها نان ندهند گرسنه می مانیم + ویدئو

جمعی از سربازان ارمنی در منطقه مرزی زنگه زور با انتشار ویدئویی، وضعیت واحدهای نظامی ارمنستان را بسیار آشفته توصیف کردند.

یکی از سربازان به نام آرتاک هاروتیونیان می گوید: «شرایط اسف بار است، داخل چادرها مانند بیرون یخ زده، از نظر غذایی، سوخت و اسلحه کمبود جدی داریم، آنها (سربازان آزربایجان) در چند قدمی ما هستند. هر شب که به رختخواب می رویم، از خدا می خواهیم که صبح بیدار شویم و یخ نزنیم. اعتراف می کنم که از ترک ها می ترسم! به پست ها، اسلحه ها، و لوازم آنها نگاه کنید! به ما نگاه کنید! کافی است که آنها از این پل عبور کنند و ما را بکشند.!»

این سرباز ارمنی ادامه می دهد: «ما گرسنه هستیم، چیزی برای خوردن نداریم، چرا باید از تورک ها خواهش کنیم که به ما مقداری خوراکی بدهند. اینجا جهنم است در چنین شرایطی خدمت به کشور غیرممکن است. آنها ( سربازان آزربایجان) فکر می کنند ما سگ هستیم و تکه نان به ما می دهند، اصلا چرا باید از ارتش آذربایجان التماس کنیم که یک تکه نان به ما بدهد؟ به لباس آنها نگاه کنید، حال به وضع ما نگاه کنید، در گرما نشسته اند (اشاره به ماشین) و ما در چادر یخ زده. سربازان آزربایجان همیشه لباس های تمیز نظامی می پوشند و ما لباس های کثیفی که چندین روز است نشسته ایم، حتی برای شست و شوی صورتمان آب نداریم، لباس کثیف، صورت کثیف و سلاح ها زنگ زنده.»

در این پست نگهبانی حدود ۱۰ سرباز ارمنی حضور و به نشانه تایید سخنان هاروتیونیان سر تکان می دهند.

سربازان ارمنی به دلایل مختلفی از جمله شرایط سخت منطقه و عدم انگیزه در موارد زیادی فرار را ترجیح می دهند. به اذعان مقامات دولتی ایروان در طول جنگ ۴۴ روزه قاراباغ بیش از ۱۳ هزار با سرپیچی از فرمان میدان جنگ را ترک به فرار کرده اند.

حضور در منطقه های نزدیک به مرز آزربایجان شمالی به کابوس واحدهای نظامی ارمنستان تبدیل شده است.

منبع: گوناز تی وی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *