صفحه اصلی / مطالب برگزیده / حمله اسرائیل به مواضع ایران در سوریه

حمله اسرائیل به مواضع ایران در سوریه

بامداد جمعه اسرائیل حملات موشکی خود علیه مواضع ایران در دمشق را آغاز کرد.

خبرگزاری دولتی سوریه می‌گوید در این حمله، دو پایگاه محل استقرار شبه نظامیان مورد حمایت ایران هدف قرار گرفته شد.

خبرگزاری سانا می‌گوید این حمله ساعت یک و ۲۶ دقیقه بامداد جمعه صورت گرفته است. همزمان شهروندان سوری گفته‌اند که صدای انفجارهایی از دمشق را شنیده‌اند.

گزارش‌ها حاکی است که هواپیماهای اسرائیلی از آسمان لبنان و در نزدیکی بیروت موشک‌هایی را به سمت دمشق شلیک کردند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه، مستقر در لندن هم می‌گوید در این حمله پایگاه‌های نظامی محل استقرار شبه نظامیان مورد حمایت ایران در منطقه برزه و جمرايا در حومه دمشق هدف حمله قرار گرفتند.

هنوز گزارشی از تلفات احتمالی این حمله منتشر نشده است.

از سوی دیگر برخی گزارش‌ها حاکی است که یک موشک ضد هوایی سوریه با عبور از اسرائیل در در آب‌های ساحلی این کشور در دریای مدیترانه اصابت کرده است.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که همزمان ، شهروندان در تل آویو ، رامت گن و مناطق اطراف آن صدای انفجاری را شنیدند.

ارتش اسرائیل هم اعلام کرده است که تحقیقات در این خصوص را آغاز کرده تا مشخص شود که آیا صدای این انفجار ناشی از اصابت یک موشک زمین به هوایی سوری بوده است یا خیر.

رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند، احتمالا دارد یک موشک زمین به هوای سوریه به سمت جنگنده‌های اسرائیلی شلیک شده باشد و پس از عبور از آسمان اسرائیل در سواحل تل آویو در آب فرود آمده باشد.

جنگنده‌های اسرائیل ۲۸ مرداد سال جاری نیز تاسیساتی را در استان‌های دمشق و حمص هدف قرار دادند که گفته می شود بین چهار تا ۱۱ تن از نیروهای «متحد با ایران» در آن کشته شدند.

اسرائیل طی دو سال گذشته حملات هوایی خود را به اهداف متعلق به نیروهای مورد حمایت ایران در سوریه طور چشمگیری افزایش داده است. اسرائیل پیش از این بارها اعلام کرده بود که حضور ایران را در مرزهای خود تحمل نخواهد کرد.

رادیو فردا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *