صفحه اصلی / آذربایجان / احضار فعال دانشجویی؛ ملیکا قراگوزلو (دنیز) به کمیته انضباطی دانشگاه علامه طباطبایی

احضار فعال دانشجویی؛ ملیکا قراگوزلو (دنیز) به کمیته انضباطی دانشگاه علامه طباطبایی

ملیکا قراگوزلو، از سوی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده ارتباطات، صبح امروز شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹، به اتهام «شرکت در تجمع غیرقانونی دانشگاه علامه طباطبایی» و «بدحجابی» به کمیته انضباطی این دانشگاه احضار شد.

شایان ذکر است که قره گؤزلودر این تجمع “حضور نداشته‌است،” و هیچ مدرکی دال بر حضور این دانشجو در تجمع خودجوش دانشگاه علامه طباطبایی موجود نیست.

احضار این فعال دانشجویی به کمیته انضباطی، برخلاف شیوه‌نامه‌ی انضباطی دانشجویان، به صورت تلفنی بوده و هیچ ابلاغ کتبی‌ای صورت نگرفته است.

او شخصا در صفحه مجازی شبکه های اجتماعی خود این خبر را منتشر کرده و نوشته است: «وقتی گفتم من روز تجمع نبودم گفتن حالا برای تجمع‌های قبل بیا!»

ملیکا قراگوزلو (قره گؤزلو)، دانشجوی روزنامه نگاری دانشگاه علامه طباطبایی بر اساس رای دادگاه به تحمل شش ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

وی آذربایجانی است که در تهران تحصیل می کند و شامگاه یکشنبه (۱۰ آذر ۹۸) با کفالت ۶۰۰ میلیون ریالی موقتا از زندان آزاد شده است.

این فعال فرهنگی دانشجویی در ۲۷ آبان ماه مقابل دانشگاە تھران در پی تظاهرات اعتراضی به وضعیت وخیم اقتصادی و گرانی بنزین بازداشت شده بود.

ملیکا قراگوزلو (دنیز) تا زمان آزادی در بند اطلاعات سپاه بازداشتگاه اوین به سر برده و با انواع تهدیدها مواجه شده است.

از شروع اعتراضات به گرانی بنزین و اوضاع وخیم اقتصادی در شهرهای ایران چندین فعال دانشجویی و ملی مدنی آذربایجانی در شهرهای آذربایجان جنوبی و ایران دستگیر شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *