صفحه اصلی / آذربایجان / اطلاعیه جمعیت حقوق بشر آذربایجان «ارک» درباره دوازدهمین نشست حقوق اقلیت‌ها در ژنو

اطلاعیه جمعیت حقوق بشر آذربایجان «ارک» درباره دوازدهمین نشست حقوق اقلیت‌ها در ژنو

جمعیت حقوق بشر آذربایجان «ارک» به مدیریت خانم دکتر ژاله تبریزی؛ همانند سالهای گذشته، امسال نیز در «دوازدهمین نشست حقوق اقلیتها در مقر سازمان ملل متحد در ژنو» بصورت فعال حضور خواهد داشت.

به گزارش گوناز تی وی از جمعیت حقوق بشر آذربایجان «ارک»؛ «تحصیل، حق آموزش به زبان مادری و دیگر حقوق ائتنیک‌ها» موضوعات مورد مذاکره در این اجلاس دو روزه خواهد بود،  که متعاقبا بصورت مفصل در این باره اطلاع رسانی خواهد شد.

همچنین روز جمعه ۲۹ نوامبر (۸ آذر ۹۸) نیز؛ جمعیت حقوق بشر آذربایجان «ارک»؛ با هدف «حمایت از زندانیان عقیدتی» (فعالین ملی مدنی و سیاسی آذربایجان‌جنوبی) و «اجرایی شدن حق تحصیل به زبان مادری در ایران»، در مقابل مقر سازمان ملل در ژنو «تجمع مسالمت آمیزی»  برگزار خواهد کرد.

حضور مدافعان حقوق بشر و حامیان آموزش به زبان مادری در این تجمع آزاد است.

مکان: Geneva – UN؛ Place des Nations؛ ۱۲۰۲ Genève, Suisse

زمان: جمعه ۲۹ نوامبر ۲۰۱۹ ( ۸ آذر۱۳۹۸ – ۲۱  روز  آینده)

ساعت تجمع: ۱۳:۳۰ الی ۱۴:۳۰ به وقت ژنو

از علاقمندان و فعالین ملی مدنی تقاضا می شود، جهت تمایل در شرکت در این تجمع و یا ارسال مستندات و گزارشات خود از آذربایجان جنوبی به جمعیت ارک؛ از طریق تلگرام با مدیریت این انجمن؛ خانم دکتر ژاله تبریزی در تماس باشند:

آدرس تلگرام: https://t.me/ARCHUMANRIGHTS

همچنین  از ساعت ۹ صبح امروز جمعه ۱۷ آبان به وقت ژنو؛ به مدت سه ساعت و نیم، جلسه سومین چرخه «بررسی دوره ای جهانی» حکومت ایران که حدودا هر ۵ سال یک بار صورت می گیرد، برگزار می گردد. در صورت تمایل، پخش زنده آن را از تلویزیون سازمان ملل مشاهده فرمایید:

United Nations Web TV (http://webtv.un.org )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *