صفحه اصلی / آذربایجان / جان ”ملیکا قرەگوزلو” دانشجوی آذربایجانی در زندان اوین در خطر است

جان ”ملیکا قرەگوزلو” دانشجوی آذربایجانی در زندان اوین در خطر است

 یکی از دختران آذربایجانی که در یکی از دانشگاههای تهران تحصیل می کند، در پی تظاهرات اعتراضی به وضعیت وخیم اقتصادی و گرانی بنزین در مقابل دانشگاه تهران دستگیر و زندانی شده است.

به گزارش گوناز تی وی، شنبه ۹ آذرماه، خانم ملیکا قرەگوزلو (دنیز)؛ دانشجوی دانشگاە «علامە طباطبایی» در ۲۷ آبان ماه ( ۱۲ روز گذشته)؛ مقابل دانشگاە تھران بازداشت شد و اکنون در بند اطلاعات سپاە زندان اوین است.

یک منبع نزدیک به این دانشجو طی گفتگویی با «رادیو فرهنگ گوتبرگ» گفته است: «سپاە قصد دارد این دانشجو را کشته و سپس با پروندە سازی که وی مشکل روانی داشته است، اعلام کند وی خودکشی اش کرده است.»

نزدیکان این دختر آذربایجانی ازنھادھای حقوق بشری و مدافعان حقوق بشر در داخل و خارج از ایران درخواست کمک نموده اند تا مانع این جنایت گروه تروریستی سپاە علیه دنیز شوند و صدای او باشند».

از شروع اعتراضات به گرانی بنزین و اوضاع وخیم اقتصادی در شهرهای ایران تاکنون لیست اسامی بازداشت شدگان ۲۸ تن از فعالین و آذربایجانی ها در شهرهای آذربایجان جنوبی و ایران منتشر شده است.

علاوه بر این افراد، شمار زیادی از ترک‌های آذربایجانی در شهرهای مختلف ایران از جمله استان های تهران و کرج بدست نیروهای امنیتی ایران مورد ضرب و جرح قرار گرفته و بازداشت شده‌اند که به دلیل ناشناخته بودن این افراد، جزییات دقیقی از آمار و هویت آنها در دست نیست.

همچنین به دلیل گستردگی دامنه اعتراضات آبان ماه، قطعی اینترنت به مدت ۸ روز و ناشناخته بودن بسیاری از معترضان، اطلاع دقیقی از شمار بازداشت 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *