صفحه اصلی / آذربایجان / ممانعت از آزادی «سیامک میرزایی» از زندان اوین و طرح اتهامات واهی جدید

ممانعت از آزادی «سیامک میرزایی» از زندان اوین و طرح اتهامات واهی جدید

علیرغم پایان دوران محکومیت سه ساله «سیامک میرزایی» در زندان اوین، مسئولان زندان از آزادی این فعال ملی آذربایجانی ممانعت کردند و او را با اتهامات جدید محاکمه کردند.

دیروز چهارشنبه ۵ تیرماه ۹۸، سیامک میرزایی در شعبه ۶ دادسرای مقدس زندان اوین، با اتهام جدیدی محاکمه گردید.

اتهام وارده به این فعال آذربایجانی «تبلیغ علیه نظام» عنوان شده است و بازپرس شعبه ۶ دادسرای مقدس زندان اوین قرار وثیقه ۳۰ میلیون تومانی را برای آقای میرزایی صادر کرده است.

ادله اتهامی که از طرف بازپرس به آقای میرزایی ارائه شده است عبارتند از «تماس تلفنی از زندان با آقای عباس لسانی و سایر فعالین ملی» و «اعتصاب غذا در زندان»

سیامک میرزایی این اتهامات را واهی و بی اساس دانسته و این پرونده را پروژه جدید نیروهای امنیتی برای فشار به خویش و ممانعت از آزادیش عنوان کرده است.

دوران محکومیت سه سال آقای میرزایی روز جمعه ۷  تیرماه ۹۸، پایان می یابد که با مفتوح شدن اتهام فوق، احتمالا آزادی وی به تعویق خواهد افتاد.

لازم به ذکر است، این فعال مدنی در چهارم تیرماه ۱۳۹۵ به دلایل نامعلوم در موغان بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه اوین تهران به «تبلیغ علیه نظام» متهم شد.

او بعدها به اتهام «تشکیل گروه و جمعیت به قصد برهم زدن امنیت کشور» در دادگاه انقلاب بهارستان به ریاست «قاضی حسنی» طی دادنامه‌ای ۶ صفحه‌ای به ۱۰ سال زندان و دو سال تبعید به شهرستان طبس در خراسان جنوبی محکوم شد.

شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران به ریاست قاضی طباطبایی با مقارن ندانستن مجازات به اتهام انتسابی، حکم بدوی را به سه سال حبس تعزیری و یک سال تبعید به شهر طبس تقلیل داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *