صفحه اصلی / ایران / بیش از ۵۰ درصد از جمعیت بیکار ایران متولدین دهه شصت هستند

بیش از ۵۰ درصد از جمعیت بیکار ایران متولدین دهه شصت هستند

بر اساس نتایج سرشماری سال ۹۵ ایران، شانزده میلیون و ۸۰۲ هزار و ۴۶ نفر (معادل ۲۱ درصد کل جمعیت ایران) را دهه شصتی‌ها تشکیل می‌دهند.

در حال حاضر متولدین دهه ۶۰، جمعیت در محدوده سنی ۲۹ تا ۳۸ سال را تشکیل می‌دهند که طبق آمار، حدود نیمی از جمعیت بیکار را به خود اختصاص داده‌اند.

آمارهای رسمی، جمعیت حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفری بیکاران را روایت می‌کند که جمعیت بیکار متولد دهه شصت، به استناد همین آمار رسمی حدود یک میلیون و ۷۳۴ هزار نفر است؛ یعنی ۵۳ درصد از جمعیت بیکار ایران را متولدین دهه شصت به خود اختصاص می‌دهد.

سهم ۵۳ درصدی جمعیت بیکار دهه شصت از کل جمعیت بیکار، بدون تردید ادعای «انباشت نیروی کار» و عدم سیاست‌های بلند مدت اشتغالزایی را اثبات می‌کند تا امروز علاوه بر جمعیت انباشت بیکار دهه شصت، متقاضیان جدید بازار کار یعنی متولدین دهه هفتاد و متولدین نیمه نخست دهه هشتاد، به حجم تقاضای ورودی به بازار کار اضافه شوند.

بررسی تغییرات جمعیت شاغل ایران به استناد آمار رسمی دولت نشان می‌دهد، در طول سال ۹۶ تعداد ۷۶۱ هزار فرصت شغلی و در طول سال ۹۷ نیز ۴۶۴ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شده؛ در حالی که در دوره پنج ساله ۹۲ تا ۹۷ به طور متوسط ۴۹۳ هزار شغل در کشور ایجاد شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *