صفحه اصلی / جهان / ابراز تاسف آمریکا از تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری مبنی بر بررسی شکایت ایران

ابراز تاسف آمریکا از تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری مبنی بر بررسی شکایت ایران

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری به بررسی شکایت ایران از آمریکا به دلیل اعمال تحریم‌ها، ضمن تاکید بر عدم شایستگی ایران در اقامه این دعوی، تصریح کرد که آمریکا در مورد خطراتی که ایران به واسطه فعالیت‌های بدخواهانه‌اش متوجه جهان می‌کند شفاف باقی خواهد ماند.

ند پرایس روز چهارشنبه ۱۵ بهمن در یک نشست خبری در واشنگتن گفت: «به رغم احترام فراوانی که برای دیوان بین‌المللی دادگستری قائل هستیم، از این که آن دیوان استدلال‌‌های قانونی محکم ما را نپذیرفته است متاسف هستیم. پرونده‌ای که ایران مطرح کرده خارج از حیطه اختیارات آن دیوان است و دیوان نباید آن را بررسی کند.»

وی اضافه کرد، رأی امروز یک رأی اولیه است و تصمیم نهایی نیست، و در حالی که ایران شاید به دنبال آن باشد که آن حکم را به منزله حمایت از خود جلوه دهد، تصمیم دیوان به بررسی پرونده به معنای قضاوت نهایی در مورد آن نیست.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «مراحل بعدی این پرونده توضیح خواهد داد که چرا ایران شایستگی مطرح کردن این دعوی را ندارد. ما در مورد خطراتی که ایران به واسطه فعالیت‌های بدخواهانه‌اش متوجه جهان می‌کند شفاف باقی خواهیم ماند.»

ند پرایس گفت: «بار دیگر تاکید می‌کنم به همین دلیل است که ما در مقطع کنونی این فعالیت مهم‌ دیپلماسی … را جهت رسیدگی به این مسائل پیگیری می‌کنیم.»

منبع: صدای آمریکا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *