صفحه اصلی / آذربایجان / اردبیل: تداوم بلاتکلیفی ۸ فعال ملی آذربایجان در زندان

اردبیل: تداوم بلاتکلیفی ۸ فعال ملی آذربایجان در زندان

هم‌زمان با صدور وثیقه بسیار سنگین ۵۰۰ میلیون تومانی، ۸ فعال ملی مدنی آزربایجان (آذربایجان) جنوبی در زندان اردبیل همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

باگذشت بیش از ۲۷ روز از بازداشت فعالین ملی مدنی آزربایجان جنوبی در شهر اردبیل، خانواده‌های فعالین دستگیر شده هر روز به مراجع قضایی و امنیتی مراجعه می‌نمایند، اما تا به حال هیچ گونه جواب قانع کننده‌ای از طرف آنان دریافت نکرده‌اند که این موضوع بر نگرانی‌های آنان افزوده است.

این فعالین در نیمه اول مهرماه؛ در حمایت از عملیات آزاد سازی «قاراباغ» و ارتش جمهوری آزربایجان شمالی با ضرب و شتم و جرح شدید بازداشت شده‌اند.

این در حالی است که روز شنبه ۳ آبان ۹۹ بعد از مراجعه خانواده‌ها به دادسرای شهید بهشتی اردبیل به گفته مسئولین، قاضی شعبه ۱۰ بازپرسی «بابک نونهال» ۴ روز است که در مرخصی به سر می‌برد و پس از کش و قوس‌های فراوان این پاسخ را داده که باوجود صدور قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی؛ «پرونده بازداشت شده‌های حامی قاراباغ دست ما نیست، پرونده زیر نظر وزارت اطلاعات تهران می‌باشد، فعلاً اطلاعات تهران صلاح می‌داند که آن‌ها باید در بازداشت باشند تصمیم نهایی را آن‌ها می‌گیرند.»

پیش‌تر؛ بابک نونهال بازپرس شعبه ۱۰ دادسرای شهید بهشتی با اهانت و ناسزا گویی به خانواده فعالین آن‌ها را تهدید کرده بود. در همین راستا چندی پیش خانم «افسانه اکبرزاده» همسر فعال ملی مدنی «علی خیرجو» نیز بی‌دلیل با دستور مستقیم بازپرس نونهال بازداشت شده بود.

در حالی پرونده فعالین ملی مدنی آزربایجان جنوبی در اردبیل همچنان در بلاتکلیفی و بی‌خبری است که بیشتر بازداشتی‌های مربوط به عملیات آزاد سازی قاراباغ در اکثر شهرهای آزربایجان از جمله تبریز، اورمو، رشت و تهران با قید وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی موقتاً آزاد شده‌اند.

عسگر اکبرزاده، علی خیرجو، مجتبی پروین، مرتضی پروین، مصطفی پروین، مهدی هوشمند، بهمن خیرجو و میثم جولانی فعالین ملی مدنی آزربایجانی ساکن اردبیل هستند که کماکان در زندان ما بین سرعین اردبیل «شام اسبی» در بازداشت بسر می‌برند.

خاطر نشان سازیم حامد حیدری باریس، پرویز سیابی گرجان، حسین بالاخانی، سجاد جولانی، محمد جولانی فعالین ملی مدنی آزربایجانی محبوس در زندان مرکزی اردبیل بودند که با قید وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی موقتاً آزاد شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *