صفحه اصلی / آذربایجان / اردبیل: پلمپ واحد صنفی علی لسانی فرزند عباس لسانی

اردبیل: پلمپ واحد صنفی علی لسانی فرزند عباس لسانی

در تداوم فشارهای اداره اطلاعات ایران بر خانواده «عباس لسانی»، اتاق اصناف اردبیل از پلمپ مغازه فرزند این مبارزسرشناس حرکت ملی آذربایجان در ۷۲ ساعت آینده خبر داد.

بر این اساس، واحد بازرسی و پلمپ اتاق اصناف مرکز اردبیل، دیروز یکشنبه ۱۸ فروردین‌ماه ۹۸، با ارسال اخطاریه ای به «علی‌ لسانی» فرزند «عباس لسانی» فعال سیاسی دربند آذربایجانی هشدار داد که ظرف ۷۲ ساعت واحد «تعمیرات طلا و جواهرات» وی پلمپ خواهد شد.

در این برگه اخطاریه از «علی لسانی» خواسته شده که ظرف مدت تعیین شده هر گونه مواد فاسد شدنی و یا لوازم و مدارک مورد نیاز را از مغازه‌اش بردارد که پس از اجرای حکم با مشکل مواجه نگردد.

در ارتباط با این مسئله، نخستین بار در شهریورماه ۹۶، پلیس امنیت و آگاهی اردبیل پس از تهدید «علی لسانی» به ممانعت از هرگونه فعالیت اقتصادی، به وی وعده داد که در صورت همکاری با این نهاد، مسیر فعالیت‌های اقتصادی او هموار خواهد شد.

پیشنهادی که واکنش منفی و شدید فرزند آقای لسانی را به همراه داشت. علی لسانی به بازجویانش گفت بود هیچ منع قانونی برای صدور مجوز برای فعالیت اقتصادیش وجود ندارد و برای احقاق حقوق مسلم‌اش «هرگز متوسل به خواهش» از آنها نخواهد شد.

تهدیدها برای تعطیلی واحد صنفی «علی لسانی» همچنان ادامه داشت تا اینکه در ۱۷ آذرماه ۹۶، با تشدید فشارها به خانواده آقای لسانی، «اتاق اصناف مرکز اردبیل» با ارسال اخطاریه‌ای تصمیم بر پلمپ واحد او را علنی کرد.

در پی این اخطار علی لسانی با مراجعت به اتاق اصناف اردبیل علت این اقدام را جویا می‌شود که مسئولان مربوطه اعلام می کنند: «از جهت قانونی ایرادی متوجه کار ایشان نبوده و این دستور از اداره اماکن این شهر صادر شده است.»

اداره اماکن اردبیل نیز در پیگیری ها عنوان می‌کند: «این دستورِ لازم‌الاجرایی است که به ما ابلاغ گردیده شده است.»

در آن زمان «عباس لسانی» زندانی با سابقه ساکن اردبیل در مصاحبه با نهادهای حقوق بشری، فشارهای اقتصادی علیه فعالین مدنی را مسبوق به سابقه خوانده و همزمان با این مسئله خبر اخراج داماد خود از «پروژه دانشگاه محمد‌باقر تهران» به بهانه‌ای که «قطع همکاری با تجزیه‌طلبها» عنوان شده بود را منتشر کرد.

اتاق اصناف اردبیل در ۲۰ اسفند ۹۷،  نیز با ارسال اس‌ام‌اسی به «علی لسانی» ضمن احضار وی، خبر قطعی بودن دستور مبنی بر پلمپ واحد این فعال آذربایجانی را داده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *