صفحه اصلی / آذربایجان / ارومیه: دو زن به بهانه «بی‌حجابی» با ماشین زیر گرفته شدند

ارومیه: دو زن به بهانه «بی‌حجابی» با ماشین زیر گرفته شدند

یک فرد افراطی حامی حکومت ایران، در اورمیه دو زن را به بهانه «بی‌حجابی» به طرز هولناکی با ماشین زیر گرفت.

به نوشته منابع محلی اورمیه، این اقدام وحشیانه و هولناک روز گذشته در خیابان کاشانی اورمیه رخ داده است که در آن یک راننده سواری پرشیا با دو عابر پیاده به بهانه «بی‌حجابی» درگیر شده و آنها را با ماشین زیر گرفته است.

گفته می شود دو عابر پیاده به بیمارستان منتقل شده اند اما جزئیاتی از حال عمومی آن‌ها منتشر نشده است.

به نوشته برخی منابع، عامل این اقدام هولناک دستگير و بازداشت شده است.

به دنبال وقوع این حادثه و در حالی که هنوز هیچ مرجع رسمی جزئیاتی را از این ماجرا نقل نکرده، شب گذشته «ستاد امر به معروف و نهی از منکر آزربایجان‌غربی» با انتشار بیانه‌ای رسمی این اقدام را محکوم و «بر خلاف آموزه‌های دین اسلام» بیان کرد. این ستاد در اقدامی نمایشی خواستار پی‌گیری قضایی این ماجرا شده است.

زنان در ایران از بسیاری از حقوق ابتدایی خود مانند «حق ورود به ورزشگاهها» و «حق انتخاب پوشش» محرومند و از طرف حکومت اسلامی ایران به شدت سرکوب می شوند. ضرب و شتم زنان توسط پلیس ایران به بهانه بی حجابی، بارها خبرساز شده است.

«ستاد امر به معروف و نهی از منکر» و امامان جمعه که نمایندگان مستقیم خامنه ای هستند از مبلغان اصلی برخورد خشن با زنان بی حجاب در ایران هستند.

در مهرماه سال ۹۹ یوسف طباطبایی‌نژاد، امام جمعه اصفهان که سابقه طولانی در درخواست برای برخورد با «بدحجابی» دارد، در دیدار با مسئولان نظامی و امنیتی خواستار «ناامن‌شدن» فضا برای بدحجابان شد.

همزمان ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه شهرستان بجنورد نیز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: «بدحجابی یک ویروس خطرناک است و باید ناجا زندگی بدحجابان را نا امن کند.»

در مهرماه سال ۹۳ پس از این که برخی از چهره‌های مذهبی شهر اصفهان از جمله محمدتقی رهبر، امام جمعه موقت این شهر خواستار برخورد با «بدحجابان» شدند، عوامل حکومت ایران، در سطح شهر اقدام به اسیدپاشی روی صورت دختران و زنان کردند. که طی این اقدام وحشیانه چند نفر از زنان دچار سوختگی شدید شدند و یکی از آنان جان خود را از دست داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *