صفحه اصلی / آذربایجان / انتقال دانشمند آذربایجانی «جهت اجرای حکم اعدام» به زندان رجایی‌شهر

انتقال دانشمند آذربایجانی «جهت اجرای حکم اعدام» به زندان رجایی‌شهر

خانواده «احمدرضا جلالی» از انتقال این دانشمند آذربایجانی (آزربایجانی) به زندان رجایی شهر کرج «جهت اجرای حکم اعدام» خبر دادند.

مادر، همسر و وکیل احمدرضا جلالی سه شنبه (۱۱ آذر) از انتقال او «جهت اجرای حکم اعدام به زندان رجایی‌شهر کرج» خبر داده‌اند.

حکم این محقق آزربایجانی در دیوان عالی جمهوری اسلامی تایید شده است.

هلاله موسویان، وکیل مدافع احمدرضا جلالی از احتمال اجرای حکم اعدام موکل خود ابراز نگرانی کرده است. 

موسویان به «هرانا» ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران گفت است: «صبح امروز در مراجعه به دادسرای اوین به من گفته شد که قرار است زمان نگهداری آقای جلالی در قرنطینه بند 209 به مدت یک هفته دیگر تمدید شود اما در حدود ساعت دو بعداز ظهر و پایان ساعت اداری مجددا به من اطلاع دادند که آقای جلالی ساعت پنج عصر جهت اجرای حکم اعدام به زندان رجایی شهر کرج منتقل خواهد شد.»

مقامات قضایی دلیل این تغییر ناگهانی در وضعیت احمدرضا جلالی را به وکیل او توضیح نداده‌اند.

مادر و همسر آقای جلالی نیز با اشاره به روایت خانم موسویان از جدی‌ترشدن خطر اعدام این دانشمند آزربایجانی ابراز نگرانی شدید کرده‌اند.

دکتر جلالی از یک هفته پیش به یک سلول‌ انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل شده بود. این زندانی دوتابعیتی در تماس تلفنی به همسرش ویدا مهران‌نیا گفته بود: «این ممکن است آخرین مکالمه ما باشد.»

او در بند قرنطینه تاکنون اجازه ملاقات یا تماس تلفنی نداشته است.

هفته گذشته، و در پی انتشار گزارش‌هایی درباره احتمال اجرای حکم اعدام احمدرضا جلالی، وزیر خارجه سوئد گفته بود که با همتای ایران خود صحبت کرده تا مانع اجرای این حکم اعدام شود.

احمدرضا جلالی بنا به دعوت رسمی دانشگاه تهران به ایران سفر کرده بود که در اردیبهشت سال 1395 بازداشت شد. اتهام اصلی او « همکاری با دول متخاصم و محاربه از طریق جاسوسی برای اسرائیل» عنوان شد که در همین راستا این استاد دانشگاه به اعدام محکوم شد.

به‌رغم این که وکلای آقای جلالی درخواست رسیدگی مجدد به پرونده او را داشتند، دیوان عالی دادخواست آنها را به‌سرعت رد کرد و حکم اعدام او آذر ۹۶ توسط دیوان عالی کشور تایید شد.

آقای جلالی اصالتا از شهرستان سراب در استان آذربایجانشرقی میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *