صفحه اصلی / آذربایجان / تبرئه گروه تروریستی پژاک از سوی نیروی انتظامی ایران در کشتن سرباز آذربایجانی

تبرئه گروه تروریستی پژاک از سوی نیروی انتظامی ایران در کشتن سرباز آذربایجانی

فرمانده مرزبانی استان آذربایجان‌غربی، در اقدامی عجیب پس از سه روز سکوت، ترور «امیر سلیمانی» سرباز وظیفه آذربایجانی بدست گروه تروریستی پژاک را انکار کرد.

سردار یحیی حسین خانی، ادعا کرد این سرباز آذربایجانی «حین اجرای تمرین رزمی و تاکتیکی به فیض شهادت نائل آمد.» مرزبانی استان آذربایجان‌غربی زیرمجموعه نیروی انتظامی ستاد کل نیروهای مسلح ایران است و تمامی اقدامات آن تحت نظر تهران انجام می گیرد.

نیروی انتظامی ایران در حالی اقدام به تبرئه گروه تروریستی پژاک می کند که طی روزهای گذشته هم کانال تلگرامی سپاه پاسداران و هم رسانه های کردی، ترور «امیر سلیمانی» بدست گروههای تروریستی کردی را تایید کرده اند.

سرباز وظیفه «امیر سلیمانی» اهل اورمیه، روز پنج‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۹۹، در منطقه سروی اورمیه به دست تروریست های پژاک به شهادت رسید.

سانسور مکرر اخبار مربوط به ترور سربازان ترک بدست گروهای تروریستی کردی در رسانه های ایران، خشم شهروندان آذربایجانی را برانگیخته است. این اقدام خائنانه حکومت ایران، پس از ترور امیر سلیمانی انعکاس وسیعی در آذربایجان داشته و طی روزهای گذشته به یکی از اصلی ترین مباحث آذربایجان در فضای مجازی بدل شده است.

ایران همواره از گروههای تروریستی کردی مانند پ.ک.ک و پژاک حمایت کرده تا از آنها به عنوان اهرم فشار بر علیه ترک های ترکیه و آذربایجان استفاده کند. حکومت ایران همچنین با ارائه بسته های تشویقی به کردها (مانند قاچاق آزادانه و کسب سودهای کلان) سعی دارد مواضع آنها را در غرب آذربایجان تقویت نماید.

در نتیجه این سیاست های حکومت ایران، غرب آذربایجان به جولانگاه گروههای تروریست های کردی بدل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *