صفحه اصلی / آذربایجان / تداوم ارسال سلاح به ارمنستان از طریق ایران

تداوم ارسال سلاح به ارمنستان از طریق ایران

ارسال سلاح های روسیه از طریق مرز هوایی ایران به ارمنستان اشغالگر همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری های رسمی روسیه از تداوم ارسال تجهیزات نظامی سنگین به ارمنستان خبر می دهند.

پیشتر رئیس جمهوری آذربایجان شمالی اعلام کرد روسیه پس از درگیری نظامی «تووز» از طریق مرز هوایی ایران «بیش از ۴۰۰ تن محموله نظامی» به ارمنستان ارسال کرده است.

خبرگزاری رسمی «دی آز» گزارش داد هواپیمای لوجستیکی َ«AN-30» روسیه یکشنبه (۲ شهریور) یک محکومه نظامی را از فرودگاه «موزدوک» بارگیری و با عبور از آسمان قزاقستان، ترکمنستان و سپس ایران وارد ارمنستان شد.

طبق این گزارش، تنها در ۱۰ روز گذشته به طور کلی ۹ محموله نظامی با وزن ۵۱۰ تن از روسیه به ارمنستان ارسال شده است.

پرزیدنت الهام علی اف هفته گذشته در گفتگوی تلفنی با پوتین نگرانی خود از اقدامات اخیر روسیه در انتقال صدها تن محموله نظامی به ارمنستان را ابراز کرد.

الهام علی اف گفت: «بلافاصله پس از درگیری نظامی در مرز آذربایجان و ارمنستان (تووز)، روسیه با استفاده از حریم هوایی قزاقستان، ترکمنستان و ایران تا به امروز بیش از ۴۰۰ تن محموله نظامی به ارمنستان ارسال کرده است.»

به گفته رئیس جمهور آذربایجان شمالی، محموله های نظامی روسیه با عبور از قزاقستان، ترکمنستان و سرانجام ایران وارد ارمنستان شده است.

انتقال سلاح و جنگ افزاز روسیه از طریق مرزهای ایران به ارمنستان امری مسبوق به سابقه است.

درحال حاضر مرز هوایی و زمینی ارمنستان از غرب و شرق محاصره و تنها بر روی ایران و گرجستان باز است. نظامیان و جنگ افزارهای روسیه تنها از طریق ایران وارد ارمنستان می شوند.

در زمان اشغال قاراباغ نیز ایران اجازه داد تا محموله های نظامی روسیه و نظامیان روس با عبور از مرزهای ایران وارد قاراباغ و ارمنستان شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *